Fotó : ebihoreanul.ro.Forrás : foter.ro
"Messze még a nyugat: kellemes meglepetések helyett inkább a jól
megszokott „koronás” élményeket kínálja a Bécs és Kolozsvár közötti új
vonatjárat." - olvasható a Főtér cikkébben.Összefoglalva : nagy csalódást okozott az utazóknak a Kolozsvárt Béccsel összekötő Transzilvánia/Transylvania expressz.Személyesen nem utaztam vele,de a hozzászólásokból az derül ki,hogy nem lett "nyugati típusú" az új vonatjárat. Hát ha hamarosan megváltozik a helyzet,és olyan lesz az utazás mint Nyugaton.A bejegyzésem itt olvasható' Teljes cikk :
"A kattintás-számlálók és a kommentek mennyisége alapján is
komoly érdeklődés övezte a hírt, miszerint december 9-étől közvetlen
vonatjárat indult Bécs és Kolozsvár között
Budapest és Nagyvárad érintésével. Mennyire csodálatos lesz, hogy
Románia végre összekapcsolódik az európai szállítási hálózatokkal, és
jaj, mostantól aztán eljön a sínen guruló Kánaán, hiszen nem csak a
sokat bírált MÁV Start és a levitézlett Román Vasúttársaság (CFR) keze
van benne a Transilvania nevet viselő projektbe, hanem az Európában neves Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) is része az együttműködésnek.
S az osztrákok aztán csak tudják, hogyan kell kinéznie egy nemzetközi vonatnak, így kétezertizenvalahányban. Papíron tehát jól mutatott a kezdeményezés, főleg, hogy sokaknak elege lett már abból az igénytelenségből, ami a Brassó–Székelyföld–Budapest vonalon közlekedő vonatokon uralkodik évek óta. Hát nem, csalódnom kellett.
A WC-k állapotában sem fedeztünk fel semmiféle osztrákságot: abban a vasúti kocsiban, ahová a jegyem szólt például egyáltalán nem volt víz vagy kéztörlő papír, nem beszélve arról, hogy az egyik fülkeajtót nem is lehetett rendesen bezárni. A legközelebbi WC-fülke mosdókagylója pedig tele volt hamuzva, de nyilván ebben sincs semmi újdonság. Sajnos.
„Lehet, hogy azt gondolták, jó lesz ez ide nekünk. De legalább hamarább el lehet jutni Bécsbe, mint Bukarestbe” – foglalta össze tapasztalatait kissé csalódottan az egyik utas, aki Kolozsvárra érkezésünk előtt épp arról tájékoztatott valakit telefonon, hogy késni fog a vonat."
(Fotók: CFR/Facebook)
A fenti cikket megosztottam,mert sok utazót érint.Milyen vélemények,hozzászólások érkeztek? Idézek néhányat,nyitva hagyva,azt a lehetőséget,hogy az olvasó hozzászóljon.
"Balkáni tempójú népnek balkáni stílusú vonat.Nem is volt várható egyéb.Szemetelő,üléshuzatot virtusból felvagdaló,flegmaköpködő pitecantropusokból elég a 10%,már megadja az általánosíthatót.Hogy annyi az utazási idő,abban az is benne van,hogy ez egy EXPRESSZ,akkor könyörgöm,kinek és minek áll meg mint egy vicinális,minden villanypóznánál? Miért nem megy Nagyváradról Kolozsvárig ? Azért az évi 3-3 utasért ? Vagy talán valaki azt gondolta ettől a vonatól majd özönleni fog az osztrák turista Erdélybe ??? Nem,ez csakis és kizárólag balkáni vonat,balkáni migráncsoknak.Ahhoz meg elég decens,nem kell a vonattetőn utazni."
"Sajnos igazad van, egy lerobbannt SNCFR kocsi és három lepukkant MÁV START kocsi, WIFI nincs, se konnektor mindenhol, fűtés gyenge, Balkáni állapotok"
"Mivel Nagyvárad és Kolozsvár közt a vasútisin gyakorlatilag rosszabb állapotban van mint amikor megépült. A villamosítást sem sikerült megoldani sok-sok éve, így nagy csodát nem lehet várni. Mondjuk a mozdony cseréken lehetne spórolni valamelyest ha Püspökladánytól egy mozdonnyal menne végig Kolozsvárig."
"Nagy arra esély sincs. (A gépcsere spórolásra) Max ha villamosítják a vonalat, de arra sincs esély"
"Már tervben van, a villamosítás"
"Nincs. Továbbá a villamosítás önmagában fél óra időnyereséget sem hozna. Ha az erdélyi oldal is villamosítva lenne ÉS elmaradna a gépcsere akkor lenne~1 óra"
Forrás : Egy Váradi Facebook
S az osztrákok aztán csak tudják, hogyan kell kinéznie egy nemzetközi vonatnak, így kétezertizenvalahányban. Papíron tehát jól mutatott a kezdeményezés, főleg, hogy sokaknak elege lett már abból az igénytelenségből, ami a Brassó–Székelyföld–Budapest vonalon közlekedő vonatokon uralkodik évek óta. Hát nem, csalódnom kellett.
„Ha elindul a vonat..."
Január 2-án alkalmam volt kipróbálni az új „csodajárgányt” – Budapestről Kolozsvárra utaztam egy utolsó pillanatban megvásárolt, 12 000 forintos (174 lejes) helyjeggyel –, és szomorúan konstatálnom kellett, hogy gyakorlatilag az égadta világon semmi, de semmi újat nem kínál ahhoz képest, amit a Corona és a Hargita soha véget nem érő időutazásain megszoktunk. Szó sincs modern, 21. századi kocsikról vagy decens WC-fülkékről, de felejtsük el a büfékocsit vagy a mozgóárust is.Gyakorlatilag ugyanazt a szolgáltatást kapjuk, nagyjából ugyanannyiért és még időt sem spórolunk.
A Bécs és Kolozsvár között közlekedő InterRegio 143-as jelzésű vonat már megjelenésében is egy hibrid. A három vasúttársaság gyakorlatilag összerakott egy olyan tarka vonatot, mint amilyent a jó öreg Coronától már megszoktunk. Tudomásunk szerint a szerelvény összetétele változó, mindhárom társaság hozzájárul kocsikkal. Ugyanúgy vannak hatszemélyes – tisztességesen fűtött, kényelmes székekkel ellátott – fülkék, mint nyitottak, utóbbiakban legalább van lehetőség a telefonok feltöltésére (igaz, csak a kocsi két végében), az I. osztály pedig első látásra csak az ülésszövet mintázatában különbözött a többitől.A WC-k állapotában sem fedeztünk fel semmiféle osztrákságot: abban a vasúti kocsiban, ahová a jegyem szólt például egyáltalán nem volt víz vagy kéztörlő papír, nem beszélve arról, hogy az egyik fülkeajtót nem is lehetett rendesen bezárni. A legközelebbi WC-fülke mosdókagylója pedig tele volt hamuzva, de nyilván ebben sincs semmi újdonság. Sajnos.
Balkáni tempó
Suhanásról szó sincs: a vonat fokozatosan lassul, ahogy a román határátkelőhöz közeledik, majdnem minden településen megáll – a teljes útvonalon 24-szer –, Biharkeresztesen pedig legalább egy órát vesztegel többek között a mozdonycsere miatt (később Váradon is). Budapestről Kolozsvárra így kereken 8 óra alatt lehet eljutni. Összehasonlításképpen: a Transilvania-vonat Kolozsvár és Nagyvárad között átlagban 48 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedik, míg Budapest és Bécs között 101 km/h-s átlagot mérnek. Ez van.
A
vonat Kolozsvárról 7.35-kor indul minden reggel, a Budapest-Keleti
pályaudvarra 14.20-kor fut be, 14.40-kor megy tovább Bécsbe, ahová
17.21-kor érkezik. Bécsből 10.42-kor startol, a Keletibe 13.19-kor
érkezik, onnan 13.40-kor megy tovább – Nagyvárad érintésével –
Kolozsvárra, ahová helyi idő szerint 22.25-kor érkezik. A teljes
útvonalon 12 órát kell zötyögni.
Összességében tehát elmondható,
a Transilvania expressz ugyanaz a kicsit kopott, balkáni tempós
járgány, amihez hozzászoktunk, szagról felismerjük, szó sincs
lefóliázott ablakú railjet-ekről, ahol capuccinót szürcsölve szeljük a
tájat mifelénk ritkán tapasztalt utazási komfortban.„Lehet, hogy azt gondolták, jó lesz ez ide nekünk. De legalább hamarább el lehet jutni Bécsbe, mint Bukarestbe” – foglalta össze tapasztalatait kissé csalódottan az egyik utas, aki Kolozsvárra érkezésünk előtt épp arról tájékoztatott valakit telefonon, hogy késni fog a vonat."
(Fotók: CFR/Facebook)
A fenti cikket megosztottam,mert sok utazót érint.Milyen vélemények,hozzászólások érkeztek? Idézek néhányat,nyitva hagyva,azt a lehetőséget,hogy az olvasó hozzászóljon.
"Balkáni tempójú népnek balkáni stílusú vonat.Nem is volt várható egyéb.Szemetelő,üléshuzatot virtusból felvagdaló,flegmaköpködő pitecantropusokból elég a 10%,már megadja az általánosíthatót.Hogy annyi az utazási idő,abban az is benne van,hogy ez egy EXPRESSZ,akkor könyörgöm,kinek és minek áll meg mint egy vicinális,minden villanypóznánál? Miért nem megy Nagyváradról Kolozsvárig ? Azért az évi 3-3 utasért ? Vagy talán valaki azt gondolta ettől a vonatól majd özönleni fog az osztrák turista Erdélybe ??? Nem,ez csakis és kizárólag balkáni vonat,balkáni migráncsoknak.Ahhoz meg elég decens,nem kell a vonattetőn utazni."
"Sajnos igazad van, egy lerobbannt SNCFR kocsi és három lepukkant MÁV START kocsi, WIFI nincs, se konnektor mindenhol, fűtés gyenge, Balkáni állapotok"
"Mivel Nagyvárad és Kolozsvár közt a vasútisin gyakorlatilag rosszabb állapotban van mint amikor megépült. A villamosítást sem sikerült megoldani sok-sok éve, így nagy csodát nem lehet várni. Mondjuk a mozdony cseréken lehetne spórolni valamelyest ha Püspökladánytól egy mozdonnyal menne végig Kolozsvárig."
"Nagy arra esély sincs. (A gépcsere spórolásra) Max ha villamosítják a vonalat, de arra sincs esély"
"Már tervben van, a villamosítás"
"Nincs. Továbbá a villamosítás önmagában fél óra időnyereséget sem hozna. Ha az erdélyi oldal is villamosítva lenne ÉS elmaradna a gépcsere akkor lenne~1 óra"
Forrás : Egy Váradi Facebook
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése