Forrás : erdon.ro
"Tévedett, aki azt hitte, hogy amikor a
vállalat a sztrájk idején bírósági eljárással fenyegetőzött, az csak a
munkabeszüntetés gyorsabb befejezését célzó kommunikációs trükk volt.
Még mindig a sztrájkjuk kellemetlen eredményeivel kénytelenek ugyanis
szembesülni a váradi tömegközlekedési vállalat alkalmazottai: most már a
bíróságot is járhatják." - írja Szeghalmi Örs a Bihari Naplóban.Ezt olvashatjuk :
Részletek
Végül – bár lehetőség lenne rá, és a joggyakorlatban sem kizárt – a cég lemondott arról, hogy a már véget ért sztrájk kapcsán a bíróság mondja ki, hogy kötelező felvenni a munkát. Ezt tudatták is a bírósággal – ám így most a bírák arról fognak dönteni, elfogadják-e az OTL azon kérését, hogy mégse tárgyalják ezt az ügyet. Erről november 9-én döntenek majd. Egy ettől külön ügyként kezelik a kártérítését és a sztrájk illegálissá nyilvánítását, amit december 7-én tárgyalnak majd újra. Addig a vállalatnak részleteznie kell, miben is állna a kár. Közben egy alkalmazott azt kifogásolja, hogy a bíróságra beidézettek között volt olyan is, aki a sztrájk idején szabadságon volt, illetve olyan is, aki már nem is dolgozik a cégnél. Azt is sérelmezik, hogy a vállalat szerint illegálisan sztrájkoltak listáján nem szerepelnek azok, akik közben vezető posztokat töltenek be, csakis a „közembereket” feketelistázták."
Forrás : erdon.ro
További információk : ebihoreanul.ro
crisana.ro
Büntetéssel és kirúgással meglehet oldani a HKV/OTL vállalat nehéz helyzetét? A város vezetése,lehet hajlik arra,hogy büntetéssel megoldhatják már évek óta tartó válságot.162 dolgozót a Törvényszékre "adtak".Igen a " felbujtók" kapják meg a jogos büntetést,mert két napig nem volt tömegközlekedés Nagyváradon.A törvény értelmében kellett volna működtetni a villamosok és autóbuszok legalább az egynegyedét. Miért tiltakoztak ilyen drasztikus módon?Nem tudom.Ezt kell kideríteni a Törvényszéknek.Mennyi kárt okoztak?Az összeg változó.Az OTL-nek be kell bizonyítani kiket érintett a sztrájk,illetve kik vettek részt a spontán sztrájk szerevezésében.Miért kellett azoknak megjelenni a Törvényszéken,akiknek semmi közük nem volt a sztrájkhoz?Több kérdés tisztázásra vár,vagyis időbe telik,ameddig végleges választ kaphatunk.
Ha az OTL-től "kirúgják" a "felbujtókat",kikkel tudják helyettesíteni őket? Ugyanis nem olyan könnyű a szakembereket helyettesíteni.Nem lehet az utcáról pótolni a sofőröket és a villamosvezetőket.Jó volna,ha leülnének elbeszélgetni a "sztrájkolókkal" ,mint ahogyan Csuzi István igazgató tette.Meg kellene sürgősen oldani a nehéz helyzetet,mert nagyon sok váradit érinthet a tömegközlekedés problémája.
Mikor cserélik ki a lerobbant villamosokat?Ezt azért kérdezem,mert naponta utazok a villamosokkal és autóbuszokkal.Ezeket a villamosokat az 1990-es években vásárolták másodkézből Németországból és Lengyelországból. Hogyan néznek ki?Ha látta,akkor nem kell mit írjak. Évekkel ezelőtt a polgármester úr azért utasította el a villamos vásárlást, mert sok pénzbe kerül.Szerdán világosan megmondta,nincs pénz,nincs fizetésemelés.Meddig bírják türelemmel ezt a helyzetet a váradiak?A nyáron többször kellett a depóba küldeni a meghibásodott villamosokat. Van egy probléma : nincs pótalkatrész,mert vagy már nem kaphatók,mert nem gyártják,vagy sokba kerül.Hátha Ilie Bolojan polgármester hallgat a jó szóra,és gyorsan rendezi azokat az okokat,melyek okozták a feszültséget és vezetett a sztrájkot.Igaz,nem erről híres,de más megoldás nem lesz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése