Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2020. augusztus 29., szombat

Bicikli a Kananoksoron Kiss Boglárka emlékére

 

 
Saját fotó.

Sokan nem tudják, miért áll egy régi bicikli a Kananoksoron. Választ a Erdélyi Napló cikkében  kaphatunk. Kiss Boglárka 2014 decemberében történt halálos balesetének állít emléket. Idézet a cikkből (kiemelés tőlem) :

"Másrészt ott a szomorú hír, miszerint nemrég egy fiatal nagyváradi lány biciklisbaleset következtében életét vesztette. Kiss Boglárkát a nagyváradi Kanonok-sor közelében ütötte el egy gépjármű 2014 decemberében. A halálesettel végződött baleset megrázta a város lakosságát, a bírósági eljárás folyamatban van, értesüléseink szerint a sofőrnek mai napig nem vették el a jogosítványát. A felröppent híreknek megfelelően valóban létezik egy videofelvétel a helyszíni eseményekről ,ezen viszont nem látszanak pontosan a baleset körülményei. Kiss Boglárka hozzátartozói arra várnak, hogy a rendőrség által összegyűjtött anyagokat Temesvárra küldjék szakértői véleményezésre."  

Mi történhetett? Többet tudhatunk meg Borsi Balázs cikkéből, mely a Erdélyi Riportban olvasható. Idézet :

"Nem vitatjuk, hogy Bogi hibázott azzal, hogy nem szállt le a bicikliről a zebránál, ugyanakkor megkérdőjelezzük, hogy sofőr betartott minden szabályt, szerintünk őt is jelentős mértékben terheli a felelősség a történtekért. Mi nem akarunk rosszat senkinek, de Bogi nagyon drágán megfizetett a hibájáért, szeretnénk tudni, hogy mi történt pontosan, mi az igazság.”
Szerinte a baleset nyomait megvizsgálva megállapítható, hogy mi történt valójában. A hozzátartozók teóriája szerint Bogi felülve kezdte meg az átkelést a menetirány szerinti második zebrán, amikor látta, hogy az elsőn egy gyalogos már megkezdte az átkelést (ez is a szemtanúk vallomásából derült ki), tehát a közeledő autónak meg kellett volna állnia. A sofőr azonban nem állította meg a járművet, az autóban ülők elmondása szerint kikerülte a zebrán lévő gyalogost, majd amikor már közeledett a második átkelőhöz, rádudált a kerékpárosra. Órás László szerint ekkor Bogi – hogy elkerülje az ütközést – jobbra ráfordult a háromsávos útra, hogy elengedje az autót. A kocsinak a jobb első része érte el a kerékpár hátsó-középső részét. A kerékpár hátsó lámpájának összetörött darabjai a zebra után 2-3 méterre szóródtak szét, viszont ha Bogi egyenesen a park bejárata felé kerekezett volna az ütközés pillanatában, akkor a gyalogátkelő előtt pár méterrel kellett volna haladnia. Ezért valószínűsítik, hogy amikor rádudáltak, ő jobbra kanyarodott, hogy elengedje az autót, ami viszont nem fért el és elütötte őt. A baleset után a zebra szélétől 19 méterre feküdt az úttesten, az autó még közel tíz méterrel utána állt csak meg. Ebből pedig arra lehet következtetni, hogy a megengedettnél jóval nagyobb sebességgel haladt." 

Jó volna ,ha egy emléktábla emlékeztetne erre a halálos kimenetelű balesetre, hátha életeket tudna menteni  ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése