Szó szerint idézve „fényes jövőt” jósolt az észak-erdélyi autópályának
Ioan Rus szállításügyi miniszter. A Nagyvárad–Marosvásárhely–Brassó
sztráda azóta lett ismét prioritás, miután a kolozsvári politikus a
projektet jegelő Dan Șovát váltotta a tárca élén.
Így festenek ma az észak-erdélyi autópálya Bihar megyében. Befejezetlen
hídpillérek, felhagyott telephelyek, vasbeton szerkezetek jelzik a
kivitelező amerikai Bechtel cég útját. Maros megyében még ennyire sem
haladtak. Sok helyen csak a pálya nyomvonala van kijelölve, az is csak
térképen. Ioan Rus szállításügyi miniszter a Mediafaxnak adott
interjúban mégis arról beszélt, hogy a nagy egyesülés századik
évfordulójára meg kell valósítani Románia teljes integrációját. Ennek
része az autópályahálózat kiépítése is. Egy hónapon belül megkezdődnek a
munkálatok a Gyalu–Berettyószéplak szakaszon – mondta a miniszter, aki
az Aranyosgyéres–Brassó szakaszra is kitért.
IOAN RUS
szállításügyi miniszter
„Aranyosgyérestől vissza Marosvásárhelyig megvan az európai
finanszírozás a regionális fejlesztési alapokból. Egyelőre nincs
világosan elkülöníthető alap a Marosvásárhely–Brassó szakaszra.
Meglátjuk, hogy mit tudunk a jövő évi költségvetésbe belefoglalni.”
Az észak-erdélyi autópálya sorsa az évek során mindig az adott kormány
politikai színezetének függvényében haladt előre, vagy került háttérbe,
annak ellenére, hogy az RMDSZ mindvégig próbálta napirenden tartani. A
Boc-kormány idején például a koalíciós megállapodás részét képezte.
EMIL BOC
volt miniszterelnök
„Támogatjuk az autósztráda-építési programot, a négyes folyosó
megépítését Nagylak és Konstanca között, az észak-erdélyi autópályát és a
Bukarest–Brassó autópályát.”
Az RMDSZ akkor is ígéretet kapott az első Ponta kormánytól a projekt folytatására, amikor nem vállalt kormányzati szerepet.
KELEMEN HUNOR
szövetségi elnök, RMDSZ
„A jövő esztendőre az erdélyi autópályát ígéretet kaptunk, hogy
folytatják, keresnek egy beruházót és közbeszerzéssel próbálják
folytatni ezt az autópályát. Mi követni fogjuk természetesen a 2014-es
költségvetésben is, hogy mi történik.”
Amikor az RMDSZ kormányra lépett, a megállapodásba tételesen is
belefoglalták az autópálya megépítésének kérdését. A folyamat csak
azután gyorsult fel ismét, miután Ioan Rus vette át a szállításügy
vezetését. Romániában jelenleg Bukarestet Konstancával, Ploiești-tel és
Pitești-tel köti össze autópálya. Használatban van ezen kívül a
Nagyszebent elkerülő gyűrű, a Szászváros–Déva szakasz, néhány
kilométeres szakasz Lugos környékén, az Arad–Temesvár pályarész, illetve
az észak-erdélyi sztráda Aranyosgyéres–Gyalu 52 km-es szakasza.
Forrás,videó : erdely.tv
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése