Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2019. március 14., csütörtök

Centenáriumi híd dilatációs vonalak nélkül


A képen a következők lehetnek: híd, égbolt, túra/szabadtéri és víz  
Centenáriumi híd este 


2018 december elsején nagy ünnepség közepette lett átadva a Csillagos gyalogos híd helyén épített Centenáriumi híd.A Bolojan korszak egyik ékszerét sokan megcsodálták.Megoldja a közlekedési káoszt a központ környékén? Még várnunk kell a válasszal,mert tervbe van véve a Timár/Plevnei utca egy részének a lebontása.

Szőke Mária Magdolna vette észre,hogy ismét dolgoznak a híd környékén.Miért? Mert a hidat átadták a dilatációs vonalak nélkül.Szőke Mária Magdolna cikkében  megírja a lényeget. Megjegyzi, hogy nyilvánvaló szabálysértés történt.Az önkormányzat "megússza" büntetés nélkül ?Az újságírónő utal arra,hogy a balkáni szélhámosságok büntetlenül maradhatnak.

Ezt olvashatjuk a dilatációs vonalakról :

"Bizonányára mindenkinek feltűnt már, hogy a hidakon átvezető utak mindegyikén rendszeresen zökkenők törik meg a fel és lehajtást is, de ezek a zökkenők vagy rések gyalogosként is szemmel látható méretűek, és néha feltűnő fogazott kialakítással rendelkeznek. Ugyanilyen résekre, mozgási házagokra lehet szükség az építkezések, burkolati kialakítások során is. De miért van erre szükség?

Az ok a hőtágulásban keresendő. Mivel felmelegedés vagy lehűlés hatására minden (építő)anyag különböző mértékben tágul ki vagy húzódik össze, ezért azok szoros illesztése nem lehetséges. Az összehúzódás hatásait még csak-csak képesek elviselni, ilyenkor a különböző anyagok közt a rés növekedik. Ellenben mikor a felmelegedés hatására az anyagok megduzzadnak, nem elégséges tágulási hézag esetén az anyagok egymásnak feszülhetnek, és ez károsodáshoz is vezethet. Így van ez a hidaknál. Mivel az úttest alapszerkezete murvás, betonos, aszfaltos szerkezetű, a hídé pedig a leggyakrabban acél, melynek a hőtágulása nagyobb, mint az őt körülvevő szerkezeteké, ezért helyet kell hagyni a tágulás lehetőségének. Ezt a hidak esetében fém profilokkal, csúszó, görgő kapcsolatokkal oldják meg. A dilatáció másik szerepe az egyéb okból fakadó szerkezeti mozgások más szerkezetbe való átvezetésének megakadályozása, ezáltal a károsodások elhárítása. Hidaknál ilyen lehet a terhelés hatására bekövetkező mozgás. Nem is hinnénk, de a híd robosztus acélszerkezete is képes komolyabb rezgésekre, mozgásokra, meghajlásra. Ezeket pedig el kell választani a tőle független szomszédos szerkezetektől. Ezért is zökken mindig az autó, és látható a durva illesztés a hidak hídfőinél.

Forrás : ujhazcentrum.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése