Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2019. január 9., szerda

Zatykó Gyula: válasz Cseke Attilának

 
"A személyes érintettség miatt kénytelen vagyok reagálni Cseke Attila, Bihar megyei RMDSZ-elnök, sajtóban megjelent nyilatkozatára. Cseke Attila tegnapi sajtótájékoztatóján azon értetlenkedett, hogy egy Facebook-bejegyzésemben – szerinte – a magyar zászló kitűzését RMDSZ-provokációnak tartom." - olvashatjuk az EMNP közleményt az Erdély Ma honlapon.


"Én magam, olvasva Cseke Attila nyilatkozatát, azon értetlenkedem, miként lehet egy Bródy János dal parafrázisaként, és annak szellemében a magyar nemzeti lobogó védelmében fogalmazott szövegbe ennyire ellentétes és ilyen mértékben rosszindulatú értelmezést belemagyarázni? Hogy a további félreértést, vagy szándékos félremagyarázást eloszlassam, egyértelműsítem, hogy zászlónk védelmében közölt bejegyzésemben azt írtam, nem szeretném, ha a zászlót bárki is provokációra használná és ki is fejtettem, hogy nacionalizmusuktól megrészegült „hazafiak”, vagy az éjszakai szórakozóhelyeken elfogyasztott alkoholtól „beindult” fiatalok provokációjára gondoltam.

A tíz éve képviselő, vagy szenátor, azelőtt államtitkár Cseke Attila a sajtóértekezleten viszont elhallgatta, hogy bejegyzésemben szóvá tettem, hogy harminc évvel a rendszerváltás után, a törvényhozásban mindvégig jelenlévő magyar érdekképviseletet egy dologban tartom felelősnek, jelesül, hogy nemzeti jelképeink szabad használatát a román parlament jogilag a mai napig sem biztosította, dacára annak, hogy majd minden kormányt kiszolgáltak képviselőink.

Bár a kifogásolt bejegyzésemben nem szerepel, de itt elmondom: felelőtlenségnek gondolom, hogy a nagyváradi éjszakai élet központjában, kocsmák tőszomszédságában, bárki számára elérhető magasságba tűzték ki a magyar zászlót, ezáltal méltóságától megfosztva, kitették a részeg randalírozók rongálásának. Örülök, hogy ezt Cseke Attila szervezete is belátta, és végre olyan védett helyre tűzte lobogónkat, amilyenhez hasonló méltó helyen leng – háborítatlanul – a magyar zászló Tőkés László EP-képviselői irodáján.

Végezetül emlékeztetnék: a szóban forgó írásomat azzal fejeztem be, hogy ha én zászló volnék – ahogyan a dalban szerepel – minden magyar zászlójaként nem esne jól, ha üldöztetésemet bárki is a magyar–magyar széthúzás erősítésére használná fel. Részemről továbbra is érvényes ez az üzenet!"

Zatykó Gyula, az Erdélyi Magyar Néppárt alelnöke 

Forrás : erdely.ma

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése