Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2019. február 10., vasárnap

Meddig tart a barátság ?

1972 óta ismerjük egymást.Együtt dolgoztunk sok éven át.Ha bajban voltam,ő segített,ha ő volt bajban én segítettem rajta.Az évtizedek alatt kialakult köztünk egy barátság.Az édesapja román,az édesanyja magyar származású volt.Elsősorban románnak tartja magát,másodsorban egy kicsit magyarnak,mert nehezen beszéli a nyelvet,alig ismeri a magyar történelmet.Súlyos betegségből épült fel. Meglátogattam,mert szüksége van a segítségre.Egyedül maradt,a családja külföldön él.

Az egyik sportműsor közben elkezdett vitázni velem,mert nem azzal a csapattal tartottam amellyel ő. Évtizedek óta nem drukkolok egyik csapatnak sem.Nem egyezett a véleményünk.A betegségéből eredő idegesség vett erőt rajta.Majd ezt mondta :
- Ha nem tetszik itt,menjél lakni Magyarországra'
Megdöbbentem,mert tőle ezt a kijelentést nem vártam.Néhány percig nem szóltam hozzá.Láttam nagyon megviselte.Elnézést kért.Megbocsájtottam neki,mert ezt kell tegyem.Nézve az egészségi állapotát,nem tudok haragudni rá,mert tudom,alapjában jó ember.A beszélgetés során megtudtam, hogy "kétes egyénekkel" barátkozik,akik kihasználják,sőt befolyásolják a rosszra.Az egyik testvére elmondta,hogy a család haragszik rá,mert az inkább az "új barátait" válassza,mintsem a családot.A "szélsőséges barátai" mérgező hatással vannak rá.Több mint egy hónappal ezelőtt a váradi zászlóégetési kísérlet ügyében az eBihoreanul cikk hozzászólók véleményeivel azonosult.

Adevărul cikk hozzászólásaiban olvashatjuk a következőket : 
"DRAGI REDACTORI ȘI MODERATORI! OFERTA MEA RĂMÂNE VALABILĂ: PENTRU TOATE COMENTARIILE JIGNITOARE NEMODERATE DE DVS. LA ADRESA NAȚIUNII MELE, DEPUN SESIZARE LA CONSILIUL NAȚIONAL DE COMBATERE A DISCRIMINĂRII, POATE OBȚIN UN MIC CADOU DE ANUL NOU, PENTRU ZIARUL DVS. " 

A látogatásom végén megkérdeztem tőle :
- Ha én Magyarországra költözök,ki fog segíteni rajtad?
Megdöbbent,majd azt válaszolta :
-Bocsáss meg,mert nem gondoltam meg mit beszélek.

Meddig tart a barátság?Ha megszakítom a barátságot,nem adok egy lehetőséget arra,hogy megváltozzon.1989 előtt ilyen nyíltan nem támadtak,egy-két eset kivételével.1989 után azt gondoltuk, minden megváltozik,és jobb lesz az életünk.Nagy reményekkel indultunk az életbe,de hamarosan jöttek a bányászok,és eltiporták azokat,akik mást akartak.

A magyar zászlóégetési kísérlet kiverte a biztosítékot,és felszínre kerültek a titkos érzelmek,hála a provokátorok izgató műveleteinek.A legnagyobb baj az,hogy a hatóság nem akar közbeavatkozni. Mélyen hallgat,és nem tesz semmit,ugyanis a fiatal elkövetőt már régen azonosíthatták volna,ha akarták volna.A felkavart érzelmeket nagyon nehéz lecsendesíteni.Lehetnek nem tisztességes célok a háttérben.Majdnem ötmillió állampolgár hagyta el Romániát 1989 óta,köztük sok váradi is van.

A "lelkek" megvannak mérgezve.Most isszuk meg a levét az Aranykorszakban írt történelemnek. 1989 óta nagyon keveset változtattak rajta.Marad minden a régiben.Van néhány román történész akik másképp látják a történelmet,de azokat "háttérbe  szorítják,mert veszélyben van a dicsőséges történelem.Mi a célja ennek a "mérgezésnek"?Széjjel rombolni az emberi kapcsolatokat.Különösen ott,ahol még erősek ezek az emberi kapcsolatok.Agyafúrt tervnek a részesei vagyunk.

Mit tegyek?Szakítsam meg a barátságot?Nem szakítom meg,mert ezt mondta Jézus arra a kérdésre,hogy hányszor kell megbocsájtani a Máté 18:22-ben :

"Monda néki Jézus: Nem mondom néked, hogy még hétszer is, hanem még hetvenhétszer is."
Forrás : biblia.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése