Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2017. december 11., hétfő

Miért nehéz a búcsú a régi Bémer tértől?

Egy Váradi fényképe. 
December 10-én este volt néhány perc időm sétálni a régi Bémer téren.Ha már ott vagyok,készítettem fotókat és videót.Elsősorban a magam számára,másodsorban azok számára,akiknek tetszik a régi Bémer tér.Miért írom,hogy a régi Bémer tér?Mert 2018-ban modernizálják.Még néhány hónap,és a Bémer téren megjelennek a munkagépek. Új,modern tér lesz a Piața Regele Ferdinand I .Szép szürke és kietlen tér lesz,mert Romániában ez lett a divat.Miért?Mert Nagyvárad polgármestere ezt akarja,mert övé a hatalom és a dicsőség.Szépen hangzik,de a háttérben a sok pénz található.Abszolut hatalommal rendelkezik Nagyváradon a PNL és a nemrég csatlakozott EMNP.Úgy érvelnek,hogy a nagyváradi magyarságért tették.Igaz,2017-ben sok magyar vonatkozású eseményt szervezett a helyi EMNP szervezete.Politikailag semleges vagyok,nem ezért vagyok a Bémer téren.1990-es években engem is beakartak szervezni az akkor alakult RMDSZ-be,de nem sikerült.

Az új Bémer tér látványterve.Nekem nem tetszik '

Miért vagyok a Bémer téren?Mert nagyon közel van a központhoz,és van néhány szabad percem.Nemcsak Ady Endrét vonzotta a Bémer tér,engem is.Visszaidézem a fiatalkoromat.Emlékeimbe a régi Bémer tér,mert sokat jártam ide.Volt egy régi varázsa. Még most is látom Nagyvárad költőjét, Horváth Imrét,vagy Imre bácsit,lobogó fehér hajával és a sétapálcájával.A színház előtt ült a padokon,ha jó idő volt.Ha nem volt,akkor is a közelből figyelte a váradiakat,egy kávé és egy kupica mellett.De felejthetetlenek voltak azok a beszélgetések,melyeket a Transzi teraszán folytattunk estig a barátokkal, mondjuk a nyomdaklub után.

Lehet sokan nem értik meg miért agitálok a régi Bémer tér mellett.Lehet,azt gondolják, fejlődés ellenes vagyok.Lehet a korom miatt van ez a kesergés.Bármi is legyen az ok,szerintem nagyvonalakban a Bémer tért változtatás nélkül kellene hagyni a következő nemzedékek számára.Miért kell átszabni?Mert a pénzéhes politkisok érdéke ezt kívánja.A hatalom az ő kezükben van.Hatalmas emberek,de én nyugodtan hajtom álomra a fejem,mert értem nem jön a DNA.Nem tettem olyat amiért szégyelkeznem kellene. Legfeljebb egy olyan vészmadári szerepem van.A Szent László tér lezárása előtti estén még egyszer,és utoljára sétáltam a régi Szent László téren.Küzdöttem a könnyeimmel,de nem volt mit tenni,fél tízkor felszálltam a villamosra.Nehéz lesz a búcsú a Bémer tértől. De az élet megy tovább.Majd kiderül,ha kiderül,miért kellett átszabni Várad egyik jellegzetes terét.

Egy Váradi fényképe.  
Egy Váradi fényképe.  
Egy Váradi fényképe.  
Egy Váradi fényképe.  
Egy Váradi fényképe.  
Egy Váradi fényképe.  
Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Teljes album : Egy Váradi Facebook

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése