Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2018. szeptember 4., kedd

Búcsú Aggod István nagyváradi festőművésztől

 
Aggod István nagyváradi festőművész 

"Fájó szívvel és mély együttérzéssel búcsúzunk szeretett barátunktól, AGGOD ISTVÁN festőművésztől. Őszinte részvétünket fejezzük ki családja minden tagjának."

Forrás : Bihari Napló/gyászhírek

Nem ért váratlanul Aggod István nagyváradi festőművész halálának a híre,mert tudtam,súlyos beteg.Nem ismertem személyesen,de nagyon tetszenek a festményei.A temetése után készítettem egy albumot 55 festménnyel ' Nem nekrológ ez a bejegyzés.2013-ban egyik bejegyzésemben olvashatnak több adatot Nagyvárad egyik legjobb élő festőművészéről.Azért írtam így,mert személyes véleményemet írtam le.Kristófi János hatása érzékelhető volt a munkáin.Tény az,hogy nagyon tetszettek a festményei.Véglegesen letette az ecsetet.Ránk maradtak a festményei.Több festmény Aggod István nevével többet nem készül.

A kegyetlen betegség nem hagyta,hogy még néhány évig fessen.Legyőzte a művész urat.Lehet a festményei ára felfelé fog ívelni,mert több nem lesz.A városban több helyen láttam festeni a kecskeszakállú művész urat. Temetésén nem tudtam részt venni.Munkássága nem lesz a múlté,mert írni és beszélni fognak Aggod István festőművészről.Neve végleg be van írva Nagyvárad művészeti történetébe.Elszomorító,hogy a helyi média alig írt a művész úr haláláról és temetéséről.Többet érdemelt volna.

Néhány festménye nagyon megtetszett.Íme : 
A képen a következÅ‘k lehetnek: égbolt és túra/szabadtéri 
AGGOD ISTVÁN
(Oradea / Nagyvárad, 1947)
Szent László templom és a Városháza 
A képen a következÅ‘k lehetnek: égbolt, túra/szabadtéri és víz 
Aggod István - Nagyváradi Körös part. ol.kart. 42x60 cm.
A képen a következÅ‘k lehetnek: egy vagy több ember és túra/szabadtéri 
Aggod István - A nagyváradi Szigligeti szinház. ol. vász. 40x60 cm.
A képen a következÅ‘k lehetnek: túra/szabadtéri 
Nagyvárad a "peceparti Párizs" ol.kart. 40x60 cm 
Nem található automatikus leírás. 
A Püspökségi palota Nagyvárad ol.-kart. 64x90 cm 
A képen a következÅ‘k lehetnek: fa, növény és túra/szabadtéri 
A váradi püspöki palota.(Ősz) ol.kart.70x50cm 
A képen a következÅ‘k lehetnek: egy vagy több ember, égbolt és túra/szabadtéri 
A hajdani Japport. olaj/ karton 42x60cm (Szegény Japport bácsi forogna a sirjában) 
A képen a következÅ‘k lehetnek: egy vagy több ember és túra/szabadtéri 
Tél Váradon. ol.kart.60x85,5cm 
A képen a következÅ‘k lehetnek: égbolt és túra/szabadtéri 
A Fekete Sas palota. ol.kart.(?xcm) 
A képen a következÅ‘k lehetnek: égbolt és túra/szabadtéri 
A Barátok temploma. ol.kart. 50x35cm. 
A képen a következÅ‘k lehetnek: egy vagy több ember és túra/szabadtéri 
Kanonok sor. olaj/48x68cm
A képen a következÅ‘k lehetnek: túra/szabadtéri 
Váradi tél. ol.kart. 30x50cm 
A képen a következÅ‘k lehetnek: 1 személy 
Önarckép ol.-kart. 67x54,5 cm 

Forrás Aggod István Facebook


Aggod István nagyváradi festőművész (1947-2018)

Ezt írta önmagáról : " 1947 márc.04-én születtem Nagyváradon.1965-ben éretségiztem.1971-ben végeztem a Népi Müvészetin festő szakon Kristófi János fm.osztályában.Számos itthoni és külföldi-egyéni és kollektiv- kiállitáson vettem részt.Munkáim megtalálhatóak hazai és külföldi magán,és közgyüjteményekben.Röviden ennyit rólam." 

Maradjon meg az emlékezetünkbe Aggod István nagyváradi festőművész.Reménykedhetünk,a feltámadás után ismét kezébe veszi az ecsetet ...

A képen a következÅ‘k lehetnek: 1 személy, öltöny, szakáll és belsÅ‘ tér 
Mentorával Kristófi Jánossal az  kiállításán az Empire galériában 
Forrás : Aggod István Facebook

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése