Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2019. július 7., vasárnap

Szent László védi Nagyváradot!?


A Hungaricana oldalán olvashatjuk : "Szent László védi Nagyváradot !" Gyerekkoromban hallottam azt ,hogy Nagyvárad védőszentje Szent László Árpádházi magyar király .Abban az időben az elvtársak nem nagyon szerették, ha valással foglalkoztunk .A fiatalokat Darwin elméletével "tömték tele ".A valással csak a családban vagy a templomban foglalkozhattunkfoglalkozhattunk. Anyai nagyapám volt az aki sokat foglalkozott velem.Neki köszönhetem hogy megszerettem Váradot .Tőle hallottam először Szent László legendájáról .1901-ben született. Emberközelből ismerte Váradot .Régi Nagyváraddal foglalkozó könyve volt,melyből szereztem némi ismeretetismeretet a városomról. Ennek csak az emléke él bennem.

Nagyapámtól hallottam először azt a kijelentést hogy Szent László király még a sírjából is megvédi a városát ,Nagyváradot. A legendának mi volt az alapja? Szerinte ha bajban van Várad, feltámad a sírjából és megvédi a váradiakat .Sokan hittek és hisznek ebben .A 21-ik században nem népszerű ez a mondat.Jó olvasni, mert reményt adhat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése