Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2020. augusztus 26., szerda

Piros színű paradicsom nem varázslat

 


Az Erdély Online cikkében Tóth Ágnes leírja, hogyan "verte át " egy piaci árus a pirosnak hitt paradicsommal. A napernyő alatt még piros színű volt a paradicsom, miután kivette otthon a szatyorból sápadt lett a színe.A varázslat nem tartott sokáig, mert az árus elérte a célját, eladta a sápadt színű paradicsomot. 

 

Nem vagyok piac függő, mert sokszor " átvertek " a leleményes árusok.Ismerek néhány árust a piacon, akikben megbízok. Három - négy éve az önkormányzat letiltotta a dinnye árusítást a szabad ég alatt.Csak a piacokon ,üzletekben lehetett vásárolni dinnyét.Évtizedek óta az Érmelkéken termesztett dinnyét veszem, illetve vettem volna, ha tudtam volna.Olténiából jöttek a dinnyeárusok, kiszorították az őstermelőket. 


Egy alkalommal arra lettem figyelmes, hozzánk nem messze az egyik üzletben dinnyét, paradicsomot eladásra kínáltak.Vettem belőle, hazavittem, majd megkóstoltam.Azóta ,ha tehetem ebbe az üzletbe járok, mert a termékeket háztájiban termelik.A környéken sikeres lett ez a családi vállalkozás, mert egymásnak adjuk a kilincset tavasztól őszig.Váradtól 40 kilométerre fekvő településről hozzák a friss árut.Ebben az évben jó termésük volt.Ennek eredményeképpen a felhozatal több volt, a minőség tekintetében is jó és kiváló minőségű termékeket adnak el.Mi a titkuk? Természetes körülmények között termelnek,a szabványoknak megfelelően. 



Mi a hasznunk? A dinnye általában ízletes, nem is beszélve a paradicsomokról. Látszik, hogy " igaziak ", még ha nincsennek megérve. De a zöldségekről és gyümölcsökről hasonló a véleményem. Ha túlérettek, leszállított árban megvehetők. Kérdéseket lehet feltenni, melyekre őszinte válaszokat kapunk.Miért " verjenek át "? A hölgy szerint nem kifizetendő hosszabb távon, mert még egyszer nem teszi be a lábát az üzletbe a vevő.Még egy - két hónap és bezárnak, mert nem lesz árujuk.A hölgy megjegyezte, a dinnye szezon legtöbb három , nem tizenkét hónapos.Hamarosan a házi paradicsom is eltűnik a polcokról.Tavaszig bezárnak, mert csak saját termékeket árulnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése