Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2020. augusztus 25., kedd

Látogatás a felújítás alatt álló volt megyei könyvtárban ,mely a görög katolikus püspöki palota


Saját fotó.


Nosztalgikus látogatáson vettem részt a volt megyei könyvtárban. Két évvel ezelőtt rejtélyes módon leégett a görög katolikus püspöki palota. Ott álltunk két éve a Szent László téren, nézve ahogyan a tűz martalékává vált a volt megyei könyvtár. Nem tudtunk semmit tenni, a tűzoltóság sem, csak " bénáztak ", a Körösből szívatták a vizet, mert a frissen átalakított központban nem működött semmi. Egy áramtalanított épületben hogyan lehetett rövidzárlat? Ki a felelős? Eddig nem kaptunk választ, lehet nem is kapunk. 

A tűzesett két éve volt, most örvendjünk annak,hogy felújítottak a külső részét. Ennek köszönhetően három napig látogatható volt a belső része.Mit mondjak? Jó érzés volt széjjel nézni,mert régen ebbe az épületbe jártam a könyvekért,ha volt időm,akkor az olvasó szobába olvastam.A tudás könyvtára volt számomra a megyei könyvtár.Lehet az olvasónak nem sokat jelent,de az értékéből nem veszített. Húsz évig multikulturális központként fog működni, mert ezt akarja a városvezetése.Vallási téren sokat nem jelent,mert sokáig nem tudtam kik a görög katolikusok.Később tudtam meg,hogy 1948-ben a kommunisták betiltották, a vagyonukat az ortodoxoknak adományozták, vezetőik nagyobb részét börtönbe zárták.1989 után nagyobb részt visszakapták a román államtól. Kihasználva a kedvező helyzetet sok fotót készítettem, melyeket ebben az albumban megnézhet '

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése