Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2018. március 13., kedd

Őssi vasútállomás és környéke - Az emlékek szárnyán



Ezt írtam a videóhoz : "Nagyvárad egyik legrégebbi állomása az Őssi vasútállomás.Régen nagyon forgalmas volt,mert sok ingázó dolgozott Őssi és környékén. Napjainkban néhány személyi/personal vonat áll meg itt.Az Őssi vasútállomást nézve gyermekkori emlékeim jutnak eszembe. Az 1960-as években sokat játszottam az állomás mögötti téren a többi gyerekekkel amikor nagymamám nővérénél tartózkodtam.Vajon vissza emlékeznek ?

Március elején a régi Őssiben tartózkodtam.A szép idő miatt elhatároztam,hogy a közszállítási eszközöket nem veszem igénybe. Sétálok egyet ebben a negyedben.Ha már ott voltam készítettem néhány élő videót,melyeket az Egy Váradi Facebook oldalra töltöttem fel.

A 2-es villamosról leszállva széjjel néztem.Ritkán járok Őssi ezen részén. Nagy változásnak lehetek a szemtanúja.A sétám célját elértem,mert néhány percre ismét gyerek lehetek az emlékek szárnyán.Az 1960-as években sokat játszottam az Őssi vasútállomás háta mögött a téren és az az utcán.Micsoda emlékek voltak azok.Alig volt forgalom,csak amikor jött a vonat,akkor kellett vigyázni.A vakációk alatt szinte reggeltől estig játszottunk.Abban az időben nem volt nézeteltérés közöttünk a nyelv miatt.Ha összevesztünk,hamar kibékültünk.

Nagymamám nővére és családja lakott a vasútállomás háta mögött. Édesanyám többször hagyott itt napokra,mert tudta,biztonságban vagyok. Nagyon szerettem Nagy bácsiék lenni,mert vigyáztak rám.Igen,sok barátom volt itt. Mi volt a közös bennünk?Határtalanul szerettünk játszani, ha lehetett egész nap.A szülők hagytak minket játszani,mert tudták,nem esik bajunk, mert szinte a " szemük előtt" voltunk.Milyen jó volt néhány percig gyerek lenni.Az emlékek szárnyán vissza tudunk menni az "időben ".

Sajnos nem volt időm átmenni az Őssi vasútállomásra egy kicsit széjjel nézni.Majd legközelebb időt szakítok rá,mert szeretném megőrizni a vasútállomás környékének a mai képét ,még mielőtt végleg letüntetik, mert ehhez nagyon ért Várad vezetősége.

Egy kérdés foglalkoztat.Vajon azok a "gyerekek" akik akkor és később éltek vissza tudnának emlékezni?Mint ahogyan írtam,élő videókat töltöttem fel az Egy Váradi Facebook oldalra,melyeket nagyon sokan megnéztek és hozzászólásaikkal színesebbé tették.Ez azt jelenti,hogy a nagy világban szétszórt váradiakat megmozgatta ez a néhány élő videó , melyeket néhány perc alatt készítettem.Megelégedve mentem tovább, mert a munkám nem hiábavaló,melyet tovább folytatok.Jól teszem,mert kell a mozgás,és jobban megismerem városomat,mely nagyon változik nap mint nap a modernizálás jelszó alatt.Néhány évtized múlva a régi Váradból kevés fog maradni.Lehet a fotóim és videóim nagyon értékesek lesznek azoknak,akik szeretik a Pece parti Párizst.

Önnek vannak emlékei a régi Váradról?Ha van,ossza meg a váradiakkal'

Ezt a videót megnézheti az Egy Váradi Facebook oldalán is ' 

Térkép 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése