Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2018. március 7., szerda

Mi okozta a Reggeli Újság vesztét?MI az igazság?

"A nagyváradi lap soha nem volt nyereséges, az új tulajdonos pedig nem volt hajlandó folyton a zsebébe nyúlni, hogy törlessze a tartozásokat." - írja B.P.E. a Transindexben.Kérdések :Ez az igazság?A Reggeli Újság előfizetői választ kaphatnak a kérdéseikre?Lesz hasonló váradi magyar újság?Bárcsak lenne!

" Néhány nappal 14. születésnapja előtt megszűnt a Reggeli Újság nagyváradi lap. A lap szerkesztői február 23-án közölték az újság honlapján, hogy tőlük független és előttük is homályos okok miatt a lap a továbbiakban nem jelenik meg. Magyarázatként annyit fűztek hozzá, hogy a lap tulajdonosai „elmulasztották a törvényeknek megfelelően biztosítani az újság megjelenését, nem fizetve ki például a nyomdai költségeket, mely végül azt a helyzetet idézte elő, hogy a nyomda megtagadta a Reggeli Újság kinyomtatását.” A 2004 márciusában a Micula testvérek által alapított Euro Media Kiadói és Sajtóház Rt. által kiadott lap egy érdekes színfoltja volt az erdélyi magyar sajtónak, hiszen meglehetősen szokatlan, hogy román üzletemberek indítsanak magyar nyelvű lapot. Bár a Micula testvérek döntésének okáról csak találgatások voltak, tény, hogy sokan örvendtek az új napilap megjelenésének. A kezdetekben azért, mert ellensúlyozta a Bihari Napló RMDSZ-közeliségét, később pedig, miután a Bihari Napló új osztrák tulajdonosa bulvárlapot csinált belőle, a minőségibb újságírás egyetlen alternatíváját látták benne. A Reggeli Újság soha nem volt egy jövedelmező vállalkozás, a pár ezres példányszámú lap képtelen volt önfenntartóvá válni, így a tulajdonosnak folyton pénzt kellett pumpálnia a kiadóba. A lap utolsó periódusa különösen nehéz volt, a Reggeli Újságnak utolsó közel egy évében nem volt főszerkesztője, két meglehetősen különböző világlátású szerkesztő váltásban menedzselte a tartalmat, míg egyikük tovább nem állt tavaly ősszel. A szerkesztői gárda megcsappanása azt jelentette, hogy két olvasószerkesztő, egy szerkesztő, egy hírszerkesztő, két belső munkatárs és két önkéntes csinálta a lapot. Idén januártól pedig hetilappá változott a Reggeli Újság, de csak hét példánya jelenhetett meg, miközben a lapnál dolgozók nem kapták meg idei fizetéseiket sem. A kiadó jelenlegi vezetője, Dana Ținc 2015 őszén vette át a kiadó igazgatását, addig humánerőforrás menedzserként dolgozott a cégnél. Határozott elképzelései voltak arról, hogyan lehetne felfuttatni a Reggeli Újságot, de ezekből szinte semmi sem valósult meg. Első célkitűzése a terjesztői hálózat megerősítése volt, hiszen ezzel mindig gond volt, folyamatosan érkeztek a panaszok, hogy a megrendelők nem kapták meg az újságot – ez főleg vidéken, a kis településeken jelentett gondot, ugyanis azért a kevés pénzért, amit a kiadó fizetni tudott a kézbesítésért, egyszerűen senkinek nem érte meg kihordani a lapot."
 Teljes cikk : itthon.transindex.ro