Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2017. október 7., szombat

A tündérrózsák emlékére


Egy Váradi fényképe. 
Nagyváradhoz közeli Május 1/Püspök fürdő legnagyobb híressége, látványossága a termál víz mellett a tündérrózsák voltak.Miért írok múlt időbe?Mert csak voltak. Sikerült teljesen tönkre tenni a tót,melyben évszázadokig jól érezték magukat a tündérrózsák.A szomszédos Félix fürdőben még láthatunk tündérrózsákat.Miért pusztultak ki a tündérrózsák?Több véleményről olvashattunk.A legvalószínűbb a tó megcsapolása a szomszédos hotelek és panziók által.Lényegében a tó eltűnt.Talán a 24 órában sikerülni fog néhányat megmenteni.Ki a felelős?Senki.A tündérrózsák eltűnése nagy vesztesség a váradiak és a turisták számára.Ha minden igaz,nagy büntetést kell fizessen Románia,mert nem tettek hatásos intézkedéseket a tündérrózsák megmentése érdekében.

2010 ősszén a nagyváradi 11-es iskola szervezett egy kirándulást a Május 1 fürdőbe és a betfiai kráterhez.Szülőként én is részt vehettem a kiránduláson,melyet Venczel Ilona osztályfőnöknő szervezett és vezetett. Miközben az osztálynak biológiai órát adott,én fotóztam,és gyönyörködtem a tündérrózsákban.Bánhatom,hogy csak ennyi fotót készítettem.Nem tudhattam,hogy többet nem láthatom őket.Darabont József készített egy búcsú albumot a tündérrózsákról Rekviem a tavirózsákért címmel a Facebook oldalán. 

Az archívumból előkerültek a fotók ,melyből készítettem egy albumot, melyet megnézhet a Egy Váradi Facebook oldalán '
Még egyszer felidézem a kirándulást a tündérrózsák emlékére ...

Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Egy Váradi fényképe. 
Mentse le,maradjon meg emléknek ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése