Az egykori felső Garasos híd még fából készült (a Szigligeti utca
meghosszabbításában található gyalogoshíd elődjét nevezték alsó Garasos
hídnak).Az új híd építésére 1909 tavaszán kiírt pályázatot megnyerte
Incze Lajos és Társa (a hídlábak építésére), illetve az Osztrák-Magyar
Állami Vasúttársaság resicai hídgyára (a vasszerkezet tervezésére és
szállítására).Az építést Altnöder Endre városi mérnök vezette, a
vasszerkezet tervezője Totth Róbert volt.A híd próbaterhelését 1910
decemberében tartották.A városvezetés az 1970-es években könnyelműen lemondott erről a kecses kis hídról, arra hivatkozva, hogy állaga megromlott. 2010-ben, a régi híd építésének centenáriumán
lett állítva ez az emléktábla (amelyről már lopták le nem egyszer a
bronz részt).A régi hidat végül 1974-ben bontották le és építették
helyette a jelenlegi vasbeton változatot.A Garasos híd elnevezés még a
fahíd idejéből ered; a híd mindkét végén volt egy bódé és aki át akart
menni a hídon be kellett fizessen egy garast a használatért.Egy szép kép
1934-bõl az igazi Garasos híddal (háttérben az Andrényi-házzal).
Forrás : Többarcú Nagyvárad Facebook oldal facebook.com
Péter I. Zoltán írja a epa.oszk.hu-n a Garasos hídról
Az új híd építésére 1909 tavaszán kiírt pályázatot megnyerte Incze Lajos és Társa (a hídlábak építésére), illetve az Osztrák-Magyar Állami Vasúttársaság resicai hídgyára (a vasszerkezet tervezésére és szállítására)
Az építést Altnöder Endre városi mérnök vezette, a vasszerkezet tervezője Totth Róbert volt.
A híd próbaterhelését 1910 decemberében tartották
A régi hidat végül 1974-ben bontották le és építették helyette a jelenlegi vasbeton változatot.
A Garasos híd elnevezés még a
fahíd idejéből ered; a híd mindkét végén volt egy bódé és aki át akart
menni a hídon be kellett fizessen egy garast a használatért.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése