Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2021. november 1., hétfő

Levél az Olaszi temető megsemmisítéséről

Az Olaszi temető megsemmisítése egyik kimagasló példa a váradi magyarok közönyösségéről, a nemtörőmdéséről. A mai napig nehezen tudom feldolgozni az egyik legszebb, legrégebbi temetőnk erőszakos megsemmisítését. Nagyon rossz érzés, mert tehetetlenül naponta nézhettem. Nem volt senki aki megakadályozhatta volna ezt a pusztítást? Ezek szerint nem. Közbeszólt a politika, az érdek. 2021-ben azt írhatom "Eső után köpenyeg "!Ez a tragikus esemény előrevetíti a megosztott váradi magyarság jövőjét. 

Azt gondoltam, hogy csak nekem  fájdalmas esemény volt, de nem. Olvastam egy felháborodott váradi levelét, melyből idézek néhány sort : 

"Ezt mos neked irom. Tegnapi (2007 január 31) beszélgetésünk egyik témája volt az Olaszi temető. Nos, ma, mikor bevásárolni mentem, a villamoson meggondoltam magam és nem szálltam le kispiacnál, hanem tovább mentem az Olaszi temetőig. Van időm és már nagyon rég nem jártam arra."

"Nagyon keserű sájizzel, lehangoltan, de magamban felháborodva és káromkodva / átkozva értem haza. Tudtam mi vár erre a temetőre: hogy felszámolják. De nem ilyen körűlmények között. "

"Node vissza a temetőhöz. Valami olyasmi történik, mint mikor valakit nem őlnek meg egyszerre, hanem játszadoznak vele kinozva. Arra volt pénzük, és gondolom még ingyen is megtették volna, hogy a búldózerrel (bocs: földgyalúval) feldúlják a földet, nem, nem simára téve, hanem feldúrva, de befejezni már nincs kedvük. Épp ezért, mert sár volt, nem is tudtam közelebb menni. De a temető kb. egyharmadát elfoglaló új görög-keleti román templom és környéke leaszfaltozva. De a hajdani temető területén van egy magáncég is, no meg, és ez a kivétel, itt van az új református templom is. Ez utóbbi kettő körűl és előtt parkositva van, padok vannak, fűvesitve. A fák még a temetőből valók. Áll még romokban egy vagy két kápolna és kifosztva, a hajdani ravatalozó is."

"Na, meguntam az irást. Lenne miről, de meg kell nyugodjak egy kicsit. Mert a hév, a bosszúvágy, rossz tanácsadó. Majd legközelebb."

 Szia.  Nagyvárad – 2007 február 1. 

Teljes levél la Facebookon olvasható! 

Fotók a felszámolt Olaszi temetőről






 Szerző :Darabont József. Forrás : Facebook. 

Egy  személyes megjegyzés, ha fotókat szeretne megnézni a régi Olaszi temetőről, a levél írójának a a fotói között megtalálhatja! 

Nézze meg ezt a videót aYoutube -n!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése