Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2014. október 17., péntek

Géza , a sírásó

 
Illusztráció.Forrás : pistike.hu

Találkoztam volt munkatársammal Gézával.Több évig dolgoztunk egy munkahelyen..mind a ketten nyugdíjasok vagyunk.Több éve nem találkoztunk.
- Hogy vagy Géza ? - kérdeztem.
- Jól. - válaszolta
- Mi történt veled ? - kérdeztem
- Nem tudtam fizetni a költségeket és kiköltöztünk falura.- válaszolta Géza.
- A nyugdíj nem elég.Mit csinálsz mostanában? - kérdeztem.
- Az utóbbi években sírt ások - válaszolta büszkén Géza.
Meglepődtem,mert nem gondoltam volna Gézáról hogy valamikor sírásó lesz,mert nem nagyon járt temetésekre.
- Megéri neked?
- Igen,mert ki kell egészíteni a nyugdíjt.
- A sírásás nehéz.Hogyan bírod? - kérdeztem csodálkozva.
- Nehéz bizony télen,de még a lábam bírja - válaszolta Géza.
- Mi lesz ha majd nem bírod?
- Remélem az Isten segítségével még fogom bírni .
- Mennyi sírt ásol havonta ? - kérdeztem.
- Havonta 4-5 sírt ások, de van amikor többet is.Régebben 1-2 temetés volt havonta,de ez az év jobb mint a tavalyi volt.Hullanak az emberek az biztos ...
Megérkezett a villamos,nekem fel kellett szállni.
- Jó egészséget neked Géza ' - köszöntem el tőle.
- Géza mikor leszek a kliensed ?- kérdeztem felszállva a villamosra.
-Bármikor számíthatsz rám,mert profi sírásó vagyok ....- válaszolta Géza,de a többi szavait már nem értettem.

Nagyon meglepett a Gézával való találkozás.Munkahelyi balesetben elvesztette a négy úját.Később nyugdíjba ment.Hogyan tud így is megfelelni mint sírásó nem tudom.Hozzá hasonló váradiak költöztek ki falúra,mert nem tudták fizetni a költségeket.Soknak sikerült beilleszkedni a falusi életbe,soknak nem sikerült.Gézának sikerült,mint sírásó.Mikor leszek kliense Gézának?Két okból nem biztos.Az egyik : sírom Nagyváradon van, a másik nem költözöm ki falura ...még nem, de ki tudja mi fog történni ...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése