Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2018. április 9., hétfő

Válasz a kritizálóknak

Gondosan vigyáztam arra,hogy távol tartsam magam a magyarországi parlamenti választásoktól.Ezt, azért tettem,mert politikailag semleges voltam,vagyok és leszek.Nem voltam tagja a Román Kommunista Pártnak.1989 óta egyik pártnak sem voltam tagja,és nem is vagyok.Nagyváradon élek , és remélem élni fogok.Nincsen a tervembe a Magyarországra való átköltözés,csak valamilyen rendkívüli helyzetben.Nem vagyok kettős állampolgár sem,pedig lehetnék.Nem kenyerem a politika. Sem RMDSZ,sem EMNP vagy más párt.

Ebben a cikkben leírtam a saját véleményemet arról,mely foglalkoztat.Nagyváradon és Bihar megyében vannak olyanok,akik szavaztak levélben,mert kettős állampolgárok,de nem tudnak magyarul.Hogyan lehetséges?A szülők,nagyszülők akkor születtek ,amikor ez a terület Magyarországhoz tartozott.Számukra alanyi jogon jár.Nem velük van a"bajom",hanem azokkal,akik nem tartoznak azokhoz,akiknek alanyi jogon jár.Hogyan kaphatták meg mások a kettős állampolgárságot?Az számomra rejtély,illetve van egy olyan magyarázat,mint a korrupció.Nagy biznisz lett,mert olyan jogokat biztosít,melyeket más módon nem kaphat meg.Csak kettőt írok le.Az egyik,ingyen utazhat Magyarországon.A másik bárhol Magyarországon kezelheti magát.

Igen,a határon túli szavazók többsége tud magyarul,és jelentősen hozzájárultak a Fidesz kétharmados győzelméhez.Nincs hivatalos végeredmény.Várjuk meg.Tisztázni akartam azt,hogy nekem nem volt részem a magyarországi parlamenti választásokban.Nagyon fáj,hogy "letámadtak" azok a váradiak is, akik Magyarországon élnek.Részükről ezt nem vártam.A szocializmusban volt egy vélemény. Állítólag demokráciában élünk majdnem három évtizede.Tiszteletbe kell tartani mások véleményét is.

Ez az "incidens" gondolkodóba ejtett.Az Egy Váradi Facebook oldal egy projekt része. Ha elkezdtem,folytatnom kell.Híreket,cikkeket osztok meg Nagyváradról. Folytassam?Nagyon sokan hasznát veszik ezeknek az információknak,még ha román nyelvű a cikk.Fordítás nem az erősségem, mert magyar iskolába jártam.A kiemelkedő célom ,megosztani képeslapokat,fotókat a régi Váradról, valamint saját készítésű fotókkal,videókkal bemutatni a mai Váradot.Ezt a projektet végig viszem, mert sok örömet tudok szerezni azoknak a váradiaknak,akik messze élnek szeretett városunktól.

Nagy kiváltságnak tartom,hogy szolgálhatom a váradiakat.A Facebook oldalt sokan látogatják Ausztráliától Amerikáig,mert találnak érdekes információkat,fotókat,videókat Nagyváradról. Zárójelben megjegyzem,egyre több román ajkú jelzi,hogy tetszik az oldal.Csak akkor fejezem be,ha a Facebook leállít.Több mint 1900-an kedvelik az oldalt,mely azt jelzi,hogy van értelme a munkámnak.

Miért nem politizálok?A Károli fordítású Bibliában ezt olvassuk :

Ismét vivé őt az ördög egy igen magas hegyre, és megmutatá néki a világ minden országát és azok dicsőségét,
 És monda néki: Mindezeket néked adom, ha leborulva imádsz engem.
Máté 4: 8,9

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése