Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2015. február 20., péntek

Búcsú a nagyváradi Szent László tértől

 
Elérkezett egy nap,mely történelmi pillanat Nagyvárad történelmében.Ez a nap 2015 február 15-e volt. Mi történt? A helyi önkormányzat határozata alapján február 15-én éjfélkor lezárták a Szent László teret,melyet Unirii térnek hívnak.Miért? Mert 2015-ben pihenő parkká alakítják át Nagyvárad jellegzetes főterét.

Február 15-én  kétszer búcsúztam el a Szent László tértől.Nehéz volt a személyes búcsúm,de többet nem tehettem.Az érzéseimet nem írom le,hadd maradjon meg saját magamnak.Részben sikerült a terv,melyet eredetileg Ceauşescu akart véghez vinni.A terve a teljes tér lebontása és új tér építése volt a szocializmus szellemében.De tervét nem tudta megvalósítani,mert kivégezték.A másik oka az volt,hogy a nagyváradi kommunista elvtársak nem akarták megvalósítani a román nép kimagasló vezetőjének a tervét.Ha Nagyváradra jött Nicolae Ceauşescu,nem vitték a főtérre.Átverték az RKP főtitkárát.De ez már történelem ...

Sétálva február 15-én délután és este a Szent László téren ,emlékszem arra az időre ,amikor édesanyám elvitt az Augusztus 23-i felvonulásra az 1960-as években.Valahol a Kert utcából indultunk és a főtérre érkezve integetni kellett a tribün felé.A Bémer téren volt a vége a felvonulásnak.Később édesanyám elvitt a Rédhey-kertbe (Bălcescu park).Miccseket ehettem és vonatozhattam többször is.Az 1970-es években már felnőttként kellett felvonulni,mert köteleztek.Zárójelben megjegyzem,hogy ha lehetett nem mentem felvonulni,melyből bajom is lett.

Nem akarok rossz hangulatot kelteni,de nagyon sajnálom a régi Szent László teret.Keserű érzésekkel küzdöttem,megkönnyeztem a végleges búcsú pillanatát mely február 15-én este 9 óra után volt.Este volt,így kevesen láthatták .Felszálltam a villamosra és búcsút intettem a régi Szent László térnek.

Készítettem fotókat és videókat magam részére,melyeket megosztok azokkal akiket érdekel a Szent László tér utolsó napja.Vannak váradiak akik nem hitték el a helyi önkormányzat döntését.Sokan megdöbbentek és választ várnak arra a kérdésre : Miért kell átalakítani a Szent László teret? Sajnos a váradi magyarság vezetői is beleegyeztek a döntésbe Petru Filip polgármester idején.Ilie Bolojan csak végrehajtja.A magyar tanácsosok nem szavazták meg,de ők kisebbségben voltak.Igaz a közmondás : Eső után köpenyeg ' 

A fotó albumot és a videót ajánlom azoknak akik nem tudtak elbúcsúzni a Szent László tértől. Őrizzük meg a Szent László tér régi képét,mely több mint 110 évig volt Nagyvárad egyik szimbóluma ...

Válogatás az albumból
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
  
 
 
  
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 
  
 
 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Soha többet nem láthatjuk a régi Szent László terünket,csak fotókon és videókon.Következik a Zöldfa utca ...
Teljes albumot megnézheti a picasaweb.google.com-n '




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése