Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2022. május 31., kedd

Nagyváradi hagyaték a " süllyesztőben " '?

 

 
A régi Széles utcai ,ma Decebal híd.Fotó,forrás : Facebook / Darabont József 

Nagyon érdekes véleményt olvastam Darabont József Facebook oldalán. Aggódik,hogy a hagyatéka, vagyis a fotói a " süllyesztőbe " kerülnek,mely azt jelentheti,hogy " elfelejtik ". Az elkeseredését megértem,mert a munkájáról van szó.Mennyit dolgozott a hagyatékán?A bejegyzésében leirja,melyet nagyon értékelek.Darabont József évek óta nem él Nagyváradon,de váradi maradt.Az örökségét átdta a vármúzeumnak,mert szeretné közkincsé tenni. Idézek a bejegyzéséből : 

"Lehet, hogy túlzás hagyatéknak nevezni, de számomra, bizony, az.
Már csak a befektetett munkáért és a rögzítettek dokumentum értéke miatt."

"Amit fényképeztem, többnyire épített örökségünkről szól. Mielőtt eltüntetnék. Nagyvárad és az Érmellék. És nem csak.
Kihasználva Facebook közösségi oldalt, igyekeztem minél többet közkinccsé tenni. Ahol vagy megőrzik, vagy elfelejtik. Ez utóbbi a valószínűbb. És még egy érv hagyatékom védelmében: az igazi, eredeti, hiteles forrás."

Darabont József ezzel a gondolattal zárja be a bejegyzését :

"Nos, ezt a hagyatékot küldték a süllyesztőbe azzal, hogy átadták a nagyváradi vármúzeumnak. Mint tárolási hely biztonságos, de a valóságban, egy dokumentum halmaz, elzárva a közönség elől. Lesz-e valaha, valaki, akit érdekel ?"

A bejegyzés hozzászólásaiból azt tudjuk meg,hogy többen " megmozdultak " ,mindent megtesznek azért,hogy Darabont József fotói ne kerüljenek a " süllyesztőbe.Megértem Darabont József aggódását,én is hasonlóképpen éreznék.Sajnos Nagyvárad hagyatékát a vármúzeum vezetősége nem a " szíven " viseli.A volt vármúzeum igazgatója Imre Zoltán nem tehet semmit,a jelenlegi igazgatót nem érdekli.A hozzászólások szerint van esély arra,hogy Darabont József hagyatéka nem kerül a " süllyesztőbe". Fogjuk látni a fotóit,Darabont József nevével.

Személyes megjegyzés : Darabont József fotóit közöltem,amennyit tudtam,mert nagyon értékesnek tartok.Én mit tudnék tenni Nagyvárad örökségéért ? Lehet azt,amit Darabont József tett.Előveszem a fényképezőgépemet,adott esetben a mobilomat,és fotózok.lehet,Minél hamarább kell tegyek lépéseket,mert ha ilyen ütemben építik át Nagyváradot,nagyon kevés emlék,örökség marad ,melyeket letudok fotózni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése