Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2022. július 6., szerda

Nagyváradi tömegközlekedés rendezvények idején

A szebb napokat látott nagyváradi tömegközlekedés nehéz időszakában nem illő, ha kritikát fogalmazzunk a HKV/OTL irányába. Nem elég a kibővített új villamos és autóbusz járatok ellátása, több mint 350 kisebb -nagyobb projektek akadályozzák a helyi tömegközlekedést. 

Mi a helyzet a rendezvények idején? Nincs minőségi javulás , mert különösen hétvégeken ritkítva közlekednek a járatokon a villamosok és az autóbuszok. Ha rendezvényekről menne haza, akkor választhat ,saját autóval, vagy valamelyik villamossal, vagy autóbusszal megy, ha eléri. A helyzet drámai akkor, ha lekési az utolsó villamost, autóbuszt. Milyen választási lehetősége van? Megyen gyalog haza  ,vagy taxit hív, ha még maradt pénz a zsebében. 

A bevezetőben írtam, hogy nem illő kritizálni a HKV/OTL-t. Nem lehetne az utolsó járatot a rendezvény befejezése után programálni? Szombaton fél 11,vasárnap fél 10 körül van utolsó járat, a rendezvény később szokott befejeződni. Igen, még ide tartozik az is, hogy vakációs program szerint közlekednek. Elismerem, még van egy megoldás, biciklivel közlekedjünk. De hol? 

A július első hétvégén szenvedő alanya voltam a helyi tömegközlekedés hiányosságának. Nem voltam a fesztiválon, a Zsidók Deportáltak régebben Vámház (Sucevei) utcából igyekeztem a központ felé. A Kert ( Avram Iancu) utcában kétszer kellett behúzodnom védett helyre az eső miatt.A szél tönkre tette az esernyőt. Végre majdnem elértem a központot, de olyan széllel esett az eső, csak annyi időm maradt ,sikerült egy  védett helyre menekülni és onnan nézni az esőt, mely szétverte a koncertet a központban. Negyed tizenegy után tudtam a villamos megállóba eljutni. Valószínűleg lekéstem az utolsó 1-es villamost. Csak azok a villamosok jöttek a Nagyállomás felől, melyek a Szálka dombra igyekeztek. Nem volt más választásom, taxiba ültem, 10 perc múlva már otthon is voltam. 



Hasonló " élménye " volt Pap István újságírónak, aki sokkal jobban leírta az eseményeket a cikkében.

Mikor lesz megoldva? Ha lesz elég villamos, autóbusz sofőrökkel, és egy kicsi " jó érzés".Mikor? Akkor amikor be lesz fejezve Nagyvárad átalakítása, és eltűnnek a " santierek"!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése