Oldalak

2017. december 16., szombat

Barátom, a villamos

baratom a villamos 
"Hát nem, kedves olvasó, a villamos oldalára festett szlogen ellenére nekem már nem barátom a villamos. Főleg a szombaton és vasárnap közlekedő villamos nem a barátom! És nem barátom az utazóközönség igényeit semmibe vevő HKV sem. Soha nem voltunk nagy haverek, még az elmenetele óta már százszor visszasírt ex-igazgató regnálása alatt sem, mert néhány olvasói levélben akkoriban is kritikát fogalmaztak meg olvasók, és fogalmaztam meg jómagam is a helyi sajtóban, a cég és vezetői munkásságára vonatkozólag. Akkoriban úgy vettem észre, hogy az igazgató úr jól viselte és építő kritikának fogta fel a mások által és általam is megfogalmazott észrevételeket, és ez így volt jó. Ami azonban az utóbbi időben, pontosabban a dolgozók kétnapos munkabeszüntetése óta történik a város tömegközlekedésével, az már egyenesen katasztrofális. A szombati-vasárnapi vonalösszevonás nem vált be, mert amint látjuk, ha a meghosszabbított 4-es vonal bármely, hangsúlyozom bármelyik szakaszán baleset, netán felsővezeték-szakadás történik, rövid idő alatt összeomlik a tömegközlekedés." - írja Farkas László a Reggeli Újságban.Szenvedő alanya voltam az OTL vezetőség kísérletének : hétvégeken kevesebb villamos közlekedjen Nagyváradon.Figyelmébe ajánlom a teljes cikket '

"Történt vasárnap egy súlyos közlekedési baleset a Ghillányi úton, amelynek egy villamos is szenvedő alanya volt, és pár percen belül minden vonalon leállt a forgalom. Ilyen esetre pedig, amint látjuk, a HKV vezetőségének nincs B terve, azaz hétvége lévén nem tud (és talán nem is akar) villamospótló buszokat beállítani. Marad tehát az idegtépő várakozás a megállókban, a gyaloglás, esetleg a taxizás.
Ide kívánkozik még két észrevétel. A régi igazgató idejében a megállókban felszerelt elektronikus kijelzők baleset vagy forgalomelterelés idején pár perc elmúltával jelezték a gondot és figyelmeztették az utasokat. Most nemhogy figyelmeztetnének, de nem is nagyon működnek, ha pedig igen, akkor néha olyan dolgokat írnak ki, ami finoman szólva sem fedi a valóságot. Olyan is előfordult, hogy a tábla szerint az 1-es villamos érkezését három perc múlva várhatta a megállóban rostokoló utas, ezzel szemben potom tizenhat percet kellett várnia, természetesen a kihelyezett grafikon szerint nyolc percenként közlekedő villamosok esetében. Ugyanilyen történetek játszódnak le az autóbuszjáratoknál is. Ugye, nem is olyan vicces ez, kedves olvasó? Sajnos hajlamosak vagyunk ezeket a dolgokat a villamosvezetők, illetve a buszvezetők nyakába varrni, pedig…
A pediget arra alapozom, hogy vasárnap este 18 óra 10 perctől 18 óra 40 percig kellett várakozniuk a Körös utcai buszmegállóban fagyoskodóknak, mert a 14-es autóbusz nem tudott kifordulni a Kert utcából az óriáskerék háta mögött parkoló, felelőtlen autósok által otthagyott járművektől, aztán nem tudott balra kanyarodni a Kossuth utcára, mert a jobbról jövő autófolyamban nem akadt két jóérzésű autós, aki engedje kifordulni, majd egy-két percet biztosan állt a Szent László hídnál, a zebránál is. Így aztán tíz perc késéssel érkezett a városháza tornya melletti megállóba. Ezek a dolgok napi szinten előfordulnak, amiért bizony nem a járművezetők hibáztathatók. Ellenben az megesik, hogy mivel a közlekedés kaotikus a városban, egyszerűen lehetetlen tartaniuk a menetidőt, és főleg csúcsidőben percnyi pihenőjük sincs a végállomásokon.
Az utazók panaszait órákig lehetne sorolni, de tudjuk, nincs semmi foganatja, mert a közlekedési vállalat vezetősége egyáltalán nem foglalkozik ilyen apróságokkal. Most egy esztelen, optimalizálásnak kikiáltott spórolásba kezdtek, de az, hogy ez meddig mehet így, beláthatatlan. Talán egy lakossági fórum közelebb hozná egymáshoz ezt az új vezetőséget és az utazóközönséget."
Forrás : reggeliujsag.ro

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése