Oldalak

2022. január 13., csütörtök

Milyen lépéseket kell tenniük, ha hibásnak ítélt számlát kapnak?

Milyen lépéseket kell tenniük, ha hibásnak ítélt számlát kapnak?Olvassa el figyelmesen az Agerpres cikkét, melyet szó szerint közlöm : 

 "A fogyasztók által a villamosenergia- és földgázszámlákkal kapcsolatban benyújtott panaszok nagy száma miatt az Országos Fogyasztóvédelmi Hatóság (ANPC) létrehozza az energiaüggyel foglalkozó parancsnokságot - tájékoztat csütörtökön az intézmény.


Közleményében a hatóság rámutat, a bizottság létrehozását az is indokolja, hogy az ellenőrzések megkezdése óta eltelt 5 nap alatt kiderült, a felügyelők által tapasztalt szabálytalanságok nagyon sokrétűek.

Leszögezik még, hogy azokon a területeken, ahol a lakossági panaszok száma magasabb, növelik az ellenőrző csoportok számát.

Az energiaüggyel foglalkozó parancsnokság feladata az lesz, hogy gyorsan feldolgozza az országszerte végzett ellenőrzések eredményeként beérkező információkat, és biztosítsa az együttműködést más állami intézményekkel, amelyek jogosultak az ellenőrzés által felfedett problémák megoldására, amennyiben azok meghaladják az ANPC hatáskörét. A testület munkáját Mihai Culeafă ANPC-elnök és Paul Anghel vezérigazgató irányítja.

Az ANPC ismerteti a fogyasztókkal, hogy milyen lépéseket kell tenniük, ha hibásnak ítélt számlát kapnak: ellenőrizzék, hogy a számlán feltüntetett fogyasztás mennyisége a szerződésben szereplő mennyiségi kereten belül van-e; ellenőrizzék, hogy a 2021. november 1-je után mért fogyasztás egységára a villamos energia esetében legfeljebb 0,525 lej/kWh, a földgáz esetében pedig 0,25 lej/kWh, és a teljes ár minden költséggel együtt nem haladja meg a villamos energia esetében az 1 lej/kWh-t, a földgáz esetében pedig a 0,37 lej/kWh-t; a számlán fel van tüntetve külön sorban a kompenzált összeg, vagy az ármaximálásnak megfelelő érték.

Ha a fogyasztó megállapítja, hogy a számla a felsoroltak közül legalább egy pontban nem felel meg a követelményeknek, első lépésként a szolgáltatóhoz kell fordulnia.

Ha nem orvosolják a gondját, a fogyasztó benyújthatja panaszát az ANPC-hez (akár online is, a hatóság internetes oldalán). Mellékelnie kell a számla és a szolgáltatótól a panaszára érkezett válasz másolatát is.

A fogyasztók ugyanakkor a 021.307.67.89-es telefonszámon is jelezhetik az energiaszámlákkal kapcsolatos panaszaikat hétfőtől péntekig 8 és 16 óra között, vagy elküldhetik az energie@anpc.ro e-mail címre."


AGERPRES/ro. 


A legfontosabb információ a cikkből : "ellenőrizzék, hogy a számlán feltüntetett fogyasztás mennyisége a szerződésben szereplő mennyiségi kereten belül van-e; ellenőrizzék, hogy a 2021. november 1-je után mért fogyasztás egységára a villamos energia esetében legfeljebb 0,525 lej/kWh, a földgáz esetében pedig 0,25 lej/kWh, és a teljes ár minden költséggel együtt nem haladja meg a villamos energia esetében az 1 lej/kWh-t, a földgáz esetében pedig a 0,37 lej/kWh-t; a számlán fel van tüntetve külön sorban a kompenzált összeg, vagy az ármaximálásnak megfelelő érték.


Ha a fogyasztó megállapítja, hogy a számla a felsoroltak közül legalább egy pontban nem felel meg a követelményeknek, első lépésként a szolgáltatóhoz kell fordulnia.

Ha nem orvosolják a gondját, a fogyasztó benyújthatja panaszát az ANPC-hez (akár online is, a hatóság internetes oldalán). Mellékelnie kell a számla és a szolgáltatótól a panaszára érkezett válasz másolatát is."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése