"A Körösön építettek a gyalogosok számára is egy vashidat, az egykori fából készített felső Garasos híd helyébe. (A Szigligeti utca meghosszabításában található gyalogoshíd elődjét nevezték alsó Garasos hídnak.) Az építésre 1909 tavaszán pályázatot írtak ki. Mint legelőnyösebb ajánlattevő, a hídlábak építésére Incze Lajos és Társa, míg a vasszerkezet tervezésére és szállítására az Osztrák–Magyar Állami Vasúttársaság resicai hídgyára kapott megbízást. A hídlábak alapozását 1909. augusztus 25-én kezdték el, és november 24-re fejezték be. Az építést Altnöder Endre városi mérnök vezette, a vasszerkezet tervezője Totth Róbert volt, a részletterveket és méretszámításokat Kaltner Ferenc és Seyfried Tivadar végezte. A vasszerkezet helyszíni szerelésével 1910. szeptember 3-ra végeztek. A próbaterhelést 1910. december 19-én tartották.
A városvezetés az 1970-es években könnyelműen lemondott erről a kecses kis hídról, arra hivatkozva, hogy állaga megromlott. Lebontották és 1974-ben építették helyébe a ma is látható gyalogoshidat, amely stílusát tekintve jobban szolgálta volna a várost Észak-Őssi és a Rogériusz negyed között, talán éppen ott, ahol már évtized óta csak egy pontonhíd lebeg a Sebes-Körös vizén."
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése