Oldalak

2019. március 1., péntek

A Tarom-remény is elszállt a nagyváradi repülőtérről

 
"A Tarom légitársaság értesítésére hivatkozva, a Nagyváradi Nemzetközi Repülőtér sajtóközleményben hozta nyilvánosságra, hogy nem indulnak el a márciusi 25-étől meghirdetett barcelonai és milánói járatok. Miközben az új utas terminál építésének négy és félmillió eurós beruházása javában zajlik, már egyetlen nemzetközi járat sem indul Nagyváradról." - írja a Debrecen Nagyváradi Értesítő.Teljes cikk : 

"Hideg zuhanyként érte a nagyváradiakat a repülőtér közleménye, miszerint a Tarom márciusra meghirdetet barcelonai és milánói járatait is törölték a nyári menetrendből. A közlemény arra hivatkozik, hogy, bár a nagyváradi és a Bihar megyei önkormányzattal együtt intenzíven reklámozták a két járatot, átlagban csak 7 jegyet sikerült eddig eladniuk.
Szinte érthetetlen a helyzet, hiszen 2018-ban 220.012 utas fordult meg a nagyváradi repülőtéren, közülük 126.644 utas vette igénybe a rendszeres induló nemzetközi járatokat Milano Bergamo, Barcelona Girona, London Stansted, Dusseldorf Weeze és Memmingen desztinációval. Annak előtte a Blue Air is próbálkozott egy Torino–Nagyvárad járattal.

Miután októberben a Ryanair kivonult a nagyváradi reptérről, Wolff Werner-Wilhelm, a Tarom légitársaság igazgatója bejelentette, hogy márciustól heti két járatot indít Olaszországba és Spanyolországba. December közepén indult meg a jegyértékesítés: Milánóba oda-vissza 86 eurótól, míg Barcelonába 130 eurótól kezdődően lehet jegyet vásárolni. Ezt vonták most vissza.
Valószínűleg az eddigi eredményekre alapozva döntött úgy a megyei önkormányzat, hogy az alárendeltségébe tartozó repülőtéren új utas terminált épít a nemzetközi járatok számára. A beruházás kivitelezése javában zajlik, a 2.925 négyzetméter, 600 utas befogadására alkalmas, 128 férőhelyes parkolóval ellátott, 21.796.000 lei (kb. 4,5 millió euró) költséggel épülő létesítmény átadását őszre tervezik. A beruházás 75 százalékát a megyei tanács, állami finanszírozással biztosította, a 25 százalékát viszont a nagyváradi nemzetközi repülőtér 6,7 millió lej (kb. 1,47 millió euró) értékű hitelből biztosította.

A hírre reagálva, Nagyvárad alpolgármestere, Florin Birta, Facebook-bejegyzésében nyilvánosan kérte a megyei tanácsot, hogy legalább most, a 12. órában fogadja el a nagyváradi önkormányzat belépését a repülőtér részvényesei közé, és együtt találjanak sürgős megoldást a kialakult helyzetre.
Mint ismeretes, Nagyvárad polgármestere, Ilie Bolojan, már 2016-ban felajánlotta, hogy a városi önkormányzat évi félmillió euróval támogatja a nemzetközi járatok beindítását. Tavaly pedig élesen támadta a megyei tanácsot a repülőtér helyzete miatt, úgy vélte, a nemzetközi légi kapcsolatok hiánya fékezi a város fejlődését. Szerinte a repülőtér felfuttatása csak olcsó helyárakkal képzelhető el, akkor is, ha a repülőtér egy ideig veszteségesen működik. Külön hangsúlyozta, hogy tapasztalt szakemberekre kell bízni a repülőtér vezetését. Ezzel arra utalt, hogy a megyei tanács, a korábbi állatkert igazgatót, Bimbó Szuhai Tibort nevezte ki a repülőtér igazgató tanácsának az élére.

Egyelőre azonban úgy tűnik, Nagyvárad végleg elveszítette a versenyt a debreceni repülőtérrel szemben. Miközben a körös-parti városból egyetlen nemzetközi járat sem indul, és még a folytatás reménye is elszállt, Debrecenből a Wizz Air légitársaság 11 ország 13 városába – Barcelonába, Párizsba, Eindhovenbe, Tel-Avivba, Doncasterbe, Londonba, Dortmundba, Milánóba, Moszkvába, Bázelbe,  Palma de Mallorcára, Larnakára és Vallettára – közlekedtet járatokat április elsejétől. Mellette a Lufthansa hetente öt járattal Münchenbe repül. A Debreceni Airport nyári charterkínálata is gazdag, a görögországi Zakyntosra, a török tengerpartra, Antalyaba, a fekete-tengeri Burgaszba és az egyiptomi Hurghadára viszi a nyaralókat."

Forrás : denagy.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése