A Szentandrással összeköttetést létesítő új út a közúti és a vasúti híd feljárója alatt fog elhaladni
A Nagyváradot Biharpüspökivel összekötő négysávos autót kétsávosra szűkül a város határában az úton áthaladó vasúti felüljáró hídlábai miatt, és ezt a szakaszt is négysávosra kell bővíteni, mert, amiatt a rövid kétsávos útszakasz miatt, már most is meglehetősen nagyok a torlódások. Mivel remélhetőleg hamarosan elkészül az összeköttetés Nagyvárad és az észak-erdélyi autósztráda között, ez azt jelenti, hogy a Püspöki út lesz a városba ki- és bevezető legforgalmasabb út, ezért nagyon fontos, hogy addigra elkészüljön ez az útszélesítés. Mindezt Ilie Bolojan polgármester fejtette ki tegnapi sajtótájékoztatóján, amelyen közölte: jelenleg négy méter az átjáró alatti magasság, de az átalakítás után ez öt méter lesz, így a teherautók is korlátozás nélkül áthaladhatnak majd alatta. Az elképzelések szerint az út közepére egy pillért építenek, amely elválasztja majd egymástól a menetirányokat, továbbá tartani fogja a vasúti felüljárót, így a felüljáró két oldalán vékonyabb hídlábak lesznek, ez teszi majd lehetővé az út kiszélesítését. Ennek a munkálatnak a becsült értéke egymillió euró, és várhatóan három hónapon belül elkészül a hatástanulmány. A dokumentáció és a különböző engedélyek beszerzése után átadják a teljes dokumentációt a Közúti Infrastruktúrát Kezelő Országos Társaságnak (CNAIR), amely lebonyolítja a kivitelezést. Kérdésünkre válaszolva Ilie Bolojan elmondta, hogy a munkálatok ideje alatt nem áll majd le a vasúti forgalom, hiszen ideiglenes híd felszerelésével megoldható lesz a vonatok közlekedése az útbővítés ideje alatt is. A polgármester elmondta, hogy legkésőbb jövőre elkészül ez a beruházás.
Új összekötő út
A
továbbiakban arról számolt be a vározvezető, hogy egy új bekötő utat
építenek a nemrég elkészült Nagyvárad-Szentandrás összekötő úthoz.
Jelenleg Szentandrás felől jőve az új úton a Cazaban utca és a város
körgyűrűje kereszteződésében lévő körforgalomnál a vasúti síneken
áthajtva lehet behajtani Nagyváradra. Ezen a ponton elég nagy szokott
lenni a torlódás, ez indokolja egy új bekötőút építését. A projekt egy
973 méteres új út építését vázolja fel, mely út a Sebes-Körös partján
halad át mind a vasúti híd, mind pedig a közúti híd feljárója alatt,
elvezet az autóiskola területe mellett, majd az ottani benzinkút mögött
továbbhaladva fut bele a Cazaban utcába, de a töltőállomás és az Őssi
piac között lesz egy leágazás is balra, amelyen a körgyűrűre lehet majd
ráhajtani. Bolojan hozzátette, hogy a két aluljáró hossza 32, illetve 34
méter, az aluljárók magassága 3,5 méter. Vagyis ezen az úton a kis
gépjárműforgalom bonyolódik majd, míg a nehézgépjárművek továbbra is a
már létező útszakaszt használják majd. Bolojan kijelentette, hogy a
beruházás elvégzéséhez néhány telket ki kell majd sajátítani, de
épületek nem esnek majd áldozatul az útépítésnek. Elmondta továbbá, hogy
az elképzelések szerint nyárára elkészül a teljes dokumentáció. A
beruházásra Szentandrás önkormányzatával közösen keresnek uniós
finanszírozási lehetőséget, amennyiben viszont nem járnak sikerrel,
akkor a két önkormányzat saját forrásból végzi el a kivitelezést. Új
összekötő út létesül a nagyváradi körgyűrű és az Arad felé vezető DN79
országút között, jelentette be Ilie Bolojan tegnapi sajtótájékoztatóján.
Az új összekötő út az ócskapiac, az Európa lakópark és a Rulikowski
temető kereszteződésében lévő körforgalomból fog kiindulni és az Era
Shopping Center déli oldalánál fut majd bele az országútba. Az ócskapiac
és a bevásárlóközpont mellett már meglévő útszakaszokat egy 700 méter
hosszú új szakasz megépítésével kötik össze. Mivel az új út a
repülőgépek leszállási övezetében lesz, ezért az Országos Légügyi
Hatóság csak két feltétellel fogja jóváhagyni a beruházást: ha a
leszállási övezetbe eső útszakaszt lefedik, és ha az útszakasz a
leszállópálya szintje alatt lesz. Bolojan elmondta, hogy nem csak maga
az út, de az azon haladó teherautók teteje is alacsonyabban kell legyen a
leszállópálya szintjénél, ami nem jelent majd gondot, mert ott a talaj
amúgy is mélyebben van a leszállópálya szintjénél. Az útszakasz
befedésére pedig azért lesz szükség, hogy az ott közlekedő autók fényei
ne zavarják a repülőtér jelzőfényeit. Bolojan hozzátette, hogy az utat
betonnal, fémmel is be lehet fedni, ez még nincs eldöntve, majd jelezte,
hogy nem újdonság az, hogy repterek közelében közutak haladnak, a fő
az, hogy az említett két szabályt betartsák. Mint mondta, most a
geológiai és topográfiai tanulmány elkészítése folyik, remélhetőleg ezek
két hónapon belül elkészülnek, és amennyiben megszerzik a légügyi
hatóság jóváhagyását is, akkor erről és a másik két említett projektről
is szavazni fog a helyi tanács."
Ilie Bolojan polgármester tájékoztatott a részletekről
Forrás : biharinaplo.ro
Fotók
Forrás : oradea.ro
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése