A vasút miatt került Nagyvárad Romániához a trianoni békeszerződés után? Választ kaphat az alábbi cikkben :
Kiválóan példázza a vasút kulcsszerepét a Külügyminiszterek Tanácsán
1919. június 11-én elhangzott érvelés. A román miniszterelnök, Ion C.
Bratianu a Nagykároly-Nagyvárad közti vonal román területhez csatolása
mellett tört lándzsát, hiszen „ez a vasútvonal képezte a fő
kommunikációs csatornát mindegyik északi országgal, az adriai térséggel
és az erdélyi hegyi régiókkal." Nagyvárad kiiktatása a Magyarországon
maradt bihari térség gazdasági életére is rányomta a bélyegét; a várost
környező településeknek megszűnt felvevőpiaca lenni.
Tovább : mult-kor.hu
Milyen volt a Bihar megyei vasút a XX. század elején?Választ kaphat a Bihar vármegye vasútjai - Írta Szmazsenszka Ernő írásból
Sziklabevágás a dobrest-vidaréti vasút mentén.
A Nyimoezsd-vidéki háromemeletes iparvasúti fahíd.
Forrás : a fent idézet írásból
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése