Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2016. április 21., csütörtök

Jön a Jávor! – kis színpadi szeánsz

 
Jávor Pál.Forrás :farkaslaszloblogja.blogspot.ro  

"1942. február havának utolsó napjaiban, mint a szélvész vágtatott át a pletyka nagyváradi színházimádó körökben. Jön a Jávor, terjedt futótűzként a kiszivárgott hír. Valóban, egyik nap megjelent a Nagyvárad hírrovatában, miszerint Jávor Pál, Magyarország férfisztárja fellép a Szigligeti színpadán. Németh Antal, a budapesti Nemzeti rendezője a Peer Gyntben rendezi Jávort és a Putnik Bálint által vezetett társulatot. Másnap aztán a cáfolat is napvilágot látott, miszerint a rendezőnek Frankfurtba kell utaznia, épp a vendégszereplés idején, így az Ibsen darab helyett Jávor Pál Móricz Zsigmond vígjátékában, a Nem élhetek muzsikaszó nélkülben lép fel Váradon." - írja Farkas László a blogjában.
  
Jávor Pál.Forrás :farkaslaszloblogja.blogspot.ro

Két idézet Jávor Páltól: 
"Igen, de mindig vágytam ide. Sokszor nekiindultam, de tudja, a sok munka, filmezés mindig visszatartott. Végre most, Putnik Bálint hívására és azért, hogy megismerjem e kedves város melegszívű közönségét, lejöttem. Őszintén mondom, szinte zavarba hoz ez a lelkes fogadtatás. Mondom, boldogan és örömmel jöttem, higgye el, sokszor megálmodtam a hazatért Váradot." 
"Higgyétek el, én már sokat hallottam erről a drága, vendégszerető városról, de most csordultig megtelt vele a lelkem. Egészen más emberfajta él itt, mint bárhol, ahol eddig megfordultam. Más a szellemiségük, a szívük, a lelkük. Pedig egyszerűen “csak” váradiak." 
Teljes bejegyzés : farkaslaszloblogja.blogspot.ro

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése