Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2015. április 23., csütörtök

A „Nagyvárad” politikai napilap huszonhat éve - írta Láng József

„Nagyvárad” politikai napilapról olvashatjuk a Wikipédián : "Nagyvárad címmel társadalmi és gazdasági napilap. (1870-1944). Székhely: Nagyvárad. A város második napilapjaként indult 1870 júliusábanHügel Ottó kiadásában, Báttaszéki Lajos ügyvéd szerkesztésében. 1934-1940-ig Szabadság címen jelent meg. 1941. február 1-jétől ismét Nagyvárad c. napilap, 1944. július 17-től Új Nagyvárad címet vett fel, ezen a címen szűnt meg 1944. október 4-én." Teljes cikk : hu.wikipedia.org 

 
Forrás : theeuropeanlibrary.org

„Nagyvárad” politikai napilap kezdetéről irt könyvet Láng József ,melyben részletesen leírja kezdetet,Beszámol kik voltak az újságírók,szerkesztők és egyéb információt ír le.Bevezető :

"Dr. Kálmán József is egyike volt azoknak, a kik szellemi és anyagi erejökkel segítségünkre siettek. Társas viszonyra lépett velem az 1892. év szeptemberében és sok jó- akarattal igyekezett kiadói gondjaimon könnyíteni. Épen egy évig volt velem társasviszonyban, a mikor végzetes párbaja, 1893 szeptember 21-én, megfosztott bennünket az ő társaságától és agilis közreműködésétől. Az ő halálhírét kora reggel én vittem el Iványi Ödönnek, a kit ágyban fekve, nehéz betegen találtam. A lapra és reám egyaránt súlyos csapásként nehezedett ez az időszak Iványi Ödönt is a dr. Kálmán József halála után egy hónapra, 1893 október 19-én, elragadta tőlünk a könyörtelen halál. Ugy a Sas Ede, mint a távozása utáni Láng-Fehér szerkesztőséget tulajdonképen az Iványi-redakczió folytatásának nevezhetném. Ugyanaz a programm, ugyanaz a beosztás, ugyanolyan nagy szerkesztőség és éjjeli technikai személyzet."

Könyv olvasható a mek.oszk.hu-n '

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése