Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2015. március 24., kedd

Filléres emlékeim

filleres 1 
„Oly drágák nekem, kidobni őket nincs erőm…”, de nem is folytatom az egykori Bródy-dalszöveget, kedves olvasók, mert az elmúlt évek emlékeit felidézni, egyre nagyobb örömöt okoz, és egyre gyakrabban teszem ezt. Előrebocsátom, hogy soha nem gyűjtöttem semmit, se bélyegeket, se szalvétát, se régi pénzt, de még képeslapokat sem, azonban az utóbbi időben, egyre többször fog el a kétségbeesés, hogy nincsenek tárgyi bizonyítékaim a múltamról, a város múltjáról, ahol születésem óta folyamatosan, bár néhány hónap megszakítással élek. Azt azonban tudom, hogy a szakiskolában és a hadseregben eltöltött két tucat hónap is nagyon hiányzik az életemből. Talán azért történhetett meg az, hogy az azóta eltelt harmincegynéhány esztendő alatt nem fordítottam kellő figyelmet a városomra, erre a drága szülővárosra, ifjúságom és egész eddigi életem városára. De most, néhány, de igazán csak néhány éve odafigyelek! Azóta, amióta néhány jeles váradi férfiú és persze hölgy is, megszerettette velem városom történetét, épületeit - írja Farkas László.Befejező mondataival én is egyetértek : "E városvédőknek a munkái minden váradi könyvespolcán ott kellene legyenek. Azért, hogy aki ismeri, a múltat ne feledje, aki pedig nem, az megtudja, milyen csodálatos múlttal rendelkező városban él."
Teljes cikk : reggeliujsag.ro
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése