Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2013. szeptember 28., szombat

„Érdemes folytatni az orvosi hivatást” - interjú dr. Mózes Gáborral

Az egykori nagyváradi orvosról és iskolalapítóról, dr. Mózes Károlyról elnevezett díj átadási ünnepségén, szeptember 21-én jelen volt a jeles váradi személyiség fia, dr. Mózes Gábor is, akivel saját életútjáról és édesapjához kapcsolódó emlékeiről beszélgettünk. 
Annak idején, amikor orvos lettem, ahelyett, hogy hazajöttem volna, Olténiában választottam munkát, gondolván, hogy ott hátha nem ismerik az édesapámat, és így én nem az ő érdemein keresztül fogok érvényesülni. Az első kérdés természetesen ott is az volt, hogy én vagyok-e Mózes doktornak a fia – idézte fel szerkesztőségünknek adott interjújában karrierjének kezdeteit dr. Mózes Gábor, aki így folytatta visszaemlékezéseit: Olténiában sokkal nehezebb volt, mint itt, mert Erdélyben előrehaladottabb volt az egészségügy mind műszakilag, mind a felkészültség szempontjából. Ahol én voltam, Bâcleștiben, volt egy jól felszerelt kis kórház. A feleségem, Márta ott dolgozott, mint kórházi orvos, és én voltam a körzeti orvos. De mivel nagyon messze, több mint ötszáz kilométerre volt Váradtól, ami miatt nagyon nehéz volt hazajönni, ezért döntöttünk úgy egy év után, hogy visszajövünk Bihar megyébe. Margitta mellett Tótiban dolgoztunk, mint körorvosok addig, amíg el nem hagytuk az országot. 1977-ben vándoroltam ki Izraelbe a feleségemmel és a lányommal, és azóta ott élünk. Három évig dolgoztam Romániában körorvosként, mielőtt kivándoroltam. A 70-es években nehezek voltak a körülmények, mindenkinek, nem csak nekem. Nekem megvolt az a lehetőségem, hogy kivándoroljak, és valóban nagyon gyorsan előrehaladtam azon a téren, amit kitűztem magamnak.
Teljes interjú : erdon.ro 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése