Látogassa meg Nagyváradot a Google Street Viewen '

Látogasson Nagyváradra a Google Street Viewen ' Kezdje a Borsi úton. Kattintson a linkre a instantstreetview.com-ra '

2013. augusztus 6., kedd

Kiss Sándor : „Megpróbálnak a magyarok közé éket verni”

– Mit gondol a Szent László-kultusz kapcsán kialakult vitáról?
– Én nem vagyok teológus, ezért ilyen vitát én nem nyitok meg. Szerintem az egyház pofonegyszerűen elmondta, hogy az ő dolguk a szentek kultuszával foglalkozni, én elhiszem nekik.
– De ezt vitatják egyesek…
– Ki mit vitat? Azt tudom, hogy ha a katolikus vagy református egyház valamit akar, akkor azt az RMDSZ-nek támogatnia kell. Mi nem gyengíthetjük egyházainkat. Ha ők azt mondják egy ügyről, hogy az az ő feladatuk, akkor azt mindenkinek tisztelni kell és pont. Tőkés László, mint volt püspök, hogy kérdőjelezheti ezt meg?
– Itt kialakult egy értelmezési vita?
– Persze, mert Ödön úgy gondolta, ha megtámadták az egyházát, akkor ő megvédi és komoly érvekkel elmagyarázza, hogy miért van az egyháznak igaza és mi miért vagyunk az egyház mellett. Az igaz, így sokkal világosabb nekem is, hogy ki a szent és az egyik miért imádkozik, a másik meg miért nem hozzá. De ez a többségnek szerintem felesleges volt.
– Ön szerint ez felesleges volt?
– Nézze, aki templomba jár, az ezt tudja, aki meg nem, azt meg nem érdekli. Itt világos kell, hogy legyen: akár román, akár magyar tesz a magyar egyházak ellen, nekünk ott a helyünk az egyház mellett. A Püspökség közleményében nagyon tisztán fogalmazott, a szent kultusza az övék.
Teljes interjú : erdon.ro

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése